Dieven, protesten en met geld gooien - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu Dieven, protesten en met geld gooien - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu

Dieven, protesten en met geld gooien

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie & Dirk

11 September 2008 | Singapore, Singapore

Dag lieve mensen,

Wij zijn eventjes in Singapore om een nieuw visum aan te vragen voor nog een poosje Thailand en een nieuwe camera te kopen, want die van ons is gejat.

Het gebeurde zo'n anderhalve week geleden toen we op kamp waren. Vervelende kinderen ook! Je weet het nooit zeker maar ik denk niet dat het de kinderen waren die we die 2 dagen les aan het geven waren. Het was op school, het kamp, en er waren dus heeeeel veel studenten om ons heen. Dirk had een spel met water en ik stond bij hem in de buurt met mijn eigen spel, Twister. Omdat ik hier graag foto's van wilde had hij de camera bij zich. Het lag bij alle spullen van de studenten die ook niet nat mochten worden, zoals mobieltjes en zo. Maar aan het einde van alle spelrondes.... foetsie camera. Mooi balen natuurlijk, want oud was hij nog niet. Gekocht in Hong Kong.
Netjes aangifte bij de politie gedaan en een verklaring in Thai gekregen. Nu maar even afwachten of we van onze verzekering nog wat terugkrijgen. Zou fijn zijn.

Gelukkig zijn we niet veel foto's kwijt. Alleen van dat kamp en van de opstanden in Bangkok. Die trouwens hartstikke meevielen. Er waren een paar straten waar je beter niet in de buurt kon komen, maar voor de rest is het zwaar overtrokken.
OK, er gaan geen treinen naar het zuiden, vliegtuigen vliegen ook niet rond in het binnenland en er zijn veel mensen gewond geraakt en zelfs een paar gedood, maar het nieuws maakt het erger dan dat het is.

De eerste dagen hadden ze verschillende ministeries bezet, de tv zender overgenomen en een wijk in beslag genomen, maar dat was maar voor korte tijd.
We hebben nog wel een tour gekregen van een taxichaffeur die na werktijd ook onder de protesters behoorde. Hij vertelde dat 'daar de werkkamer van de president was, maar er nu gratis eten en drinken te krijgen was en dat hij maar beter kon aftreden, want zo kon hij toch niet werken'. De straten lagen vol banden en prikkeldraad, zodat er geen auto door kon. Er was overal ME (voor de zekerheid). Ook hing er een heeeeel groot spandoek, maar dit was dan ook alles.

Waar wij nou wonen merk je er niets van. We hebben namelijk een apartementje nu in Bangkok. Zolang we nog voor leraar spelen kunnen we daarin blijven. Best gek om weer eens je tas uit te pakken! We hebben een waterkoker gekocht, kussens, douchematje, beddengoed en nog wat van dat soort dingen. Heel apart na zo'n tijd. Moest er wel even aan wennen, maar vast een goede oefening voor als we straks weer terug zijn.
We hebben zelf een laptop gekocht en hebben nu zelf internet. Ook heel luxe! En nu het geld er zo doorheen vliegt, wat trouwens wel heerlijk is om te doen, moeten we dadelijk heel wat kampen doen, anders komen we niet eens meer thuis. Voorlopig zijn we dus nog even druk, maar vermaken ons nog prima!

• 11 September 2008 - 16:24

Roel:

Haha, ik hoor het wel weer. De plannen van een tijdje terug om binnen een aantal maanden jullie gezichten weer eens te laten zien in de achterhoek zijn alweer verwaterd haha. Goed te horen dat jullie je zo goed redden! Ik loop nu stage (als 4e jaars medical biology student) op de orale biologie afdeling van het Rat-bout ziekenhuis. Ben bezig met weefselkweek voor hazenlip herstel..heel interessant. Ben je ook weer een beetje op de hoogte van waar je neefje hier zoal mee bezig is :-) Have fun ;-)

• 12 September 2008 - 21:37

Joost:

F'ing dieven >:(

Maar yay voor internet!

• 14 September 2008 - 17:46

Nicol:

wat jamme rvan de foto's en natuurlijk van de camera

ik zou zeggen wen vast aan het normale leven en werkse

• 24 September 2008 - 16:57

Jenn:

Hey guys,
    Thats bad luck that your camera is gone! Your appartment looks good, I hope you guys enjoy it! talk to you later,
    Jenn

• 25 September 2008 - 20:37

Margo:

Hai deb en dirk..
    Leuk om jullie verhalen weer te lezen.
    Nog gefeliciteerd omdat jullie oom en tante worden.Afgelopen zaterdag waren we bij je ouders om de verjaardag van San te vieren. Joyce was er ook.(ons moederke!!!!hahaha) Erg leuk allemaal.Roy heeft een enkelband blessure opgelopen met het voetballen. Hij is nu ingetapet.Moet eigenlijk volgende week op oefening,maar moet even kijken of dat wel gaat lukken.Hij baalt er flink van. Manon is met het examenjaar begonnen. ja timesfligh.. We hebben net de kermis weer achter de rug. was weer erg gezellig.
    Nou ik heb geloof ik wel weer genoeg geschreven. Tot de volgende keer.

• 26 September 2008 - 11:48

Maria:

heb je ze wel straf gegeven ook al hadden ze het niet gedaan

• 29 September 2008 - 17:12

Appie:

Hé vakantieman gezellig hé!?! jullie maken echt rare toestanden mee. Kheb nieuws word pa...

sprakeloos??? was ik ook.
    spreek je later

• 07 Oktober 2008 - 20:07

Joost:

DEEEEEEEEEEEEEEEEEEBBIE!

We missen je, kom je snel terug? Dirk mag ook mee :D

• 18 Oktober 2008 - 09:12

Bart:

Hey Debbie en Dirk,

Ik wilde even zeggen dat ik stiekem van de thee aan het drinken ben die jullie Sandra kado hadden gedaan.

Al na het eerste slokje proefde ik azie al. Heerlijk!!

Groetjes.

• 19 Oktober 2008 - 18:25

San:

inderdaad hele lekkere thee!!!! ben d'r nu ook van aan het genieten! mmm!!!!
    jullie ook aan 't genieten van de laatste weekjes azie?? (of wil je dat liever nog niet horen?)
    wij hebben nu lekker een weekje vrij. joyce en ik dan... bart heeft tentamens en barto is geloof ik ook druk met een tentamen. papa en mama zijn nog op vakantie. ze komen volgende week terug. met desja gaat 't nog steeds redelijk. maar goed, ga weer stoppen.

tot snel maar weer!
    hele dikke kus san