Vakantieman,, lekker hoor!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu Vakantieman,, lekker hoor!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu

Vakantieman,, lekker hoor!!

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Debbie & Dirk

26 Oktober 2008 | Thailand, Bangkok

Sawatdee khrap kon ngoh ngao,

Jaja, we leren t nog wel een keer, zo tegen t einde van ons verblijf hier.. Als we vantevoren hadden geweten dat we hier n half jaar zouden rondhangen dan hadden we ons wel een beetje meer verdiept in de taal hier. Maar goed, we kunnen goeiedag zeggen, een taxichauffeur de weg wijzen (nodig hier), eten en drinken bestellen, en mensen uitschelden in hun moedertaal. De basis is er.

Nog twee weekjes en we vliegen weer!! We hebben 6 uur op internet vluchten gezocht en de goedkoopste route naar huis is:

Bangkok-Parijs-Dusseldorf
350 euro pp..incl. alles

Maar dat vonden we een beetje flauw. We wilden graag nog vrienden opzoeken in Israel en Spanje, en nog wat cultuur opsnuiven onderweg, een paar mooie duiken maken, lekker eten, en goedkoop reizen. Beetje veel eisen, maar we hebben er hard voor gewerkt.. (zie foto's)

Het Plan:

9 nov: Bangkok-Abu Dabhi, een dagje kamelen melken in klederdracht (Burka/Burkini), in de Verenigde Arabische Emiraten.
Vervolgens Abu Dabhi-Cairo, met shoarma,pyramideklimmen,schatzoeken, zandhappen, en duiken in de Rode zee.
Daarna over land naar Israel, via de Gaza-strook, (soort van spits-strook maar dan voor terroristen). Meer shoarma eten, en humus, falafel en jodenkoeken. Ster-rit naar Bethlehem, goedkope overnachting in stal, met kerstverlichting.
In Jeruzalem kijken of er nog wat te klagen valt, drijven in de dode zee, eindelijk na 4 jaar op bezoek bij Eran in Tel Aviv, enz.enz. Wordt vast leuk.

Op 4 december vliegen we naar Athene, beetje aan het klimaat wennen, Gyros en tzatziki eten en een weekje cultureel doen. Echt superinteressant, eerst maar ff goed inlezen, zal vanalles te zien zijn!
Dan naar Milaan, gewoon voor de fun, geen flauw idee wat er te zien is, maar de spaghetti en pizza moet wel goed zijn toch?
Direct Israel-Spanje is twee keer zo duur als deze 3 losse vluchten, dus ja, we moesten wel.. (arme wij)

Dan naar Madrid, op bezoek bij Jose en Ana, paella eten, stieren vangen en als t ff kan een intensieve cursus Spaans van 2 weken, via vrienden van vrienden.. Van Madrid gaan we naar Mijas Costa, in t zuiden van het zuiden, kerstbomen zoeken op het strand, Loes en Gezoez lastigvallen, en nog even genieten van temperaturen boven nul..

De (waarschijnlijk) laatste vlucht van Madrid naar huis boeken we last-minute. Afhankelijk van hoe het Spaanse avontuur loopt, en de vluchtbeschikbaarheid komen we waarschijnlijk nog net voor het eind van het jaar thuis, voor een nieuw jaar met een nieuwe start, thuis, in Nederland.
Werkeloos, zonder huis, en zonder geld. Een goed begin is het halve werk zullen we dan maar zeggen..

En daar laten we het dan bij, tenminste, voorlopig wel.
Zoals men ook wel hier in Azie zegt: In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

• 26 Oktober 2008 - 10:39

MaPa:

lieve kids,
    in het verleden behaalde resultaten heb je al ervaren...de toekomst is weer een nieuw avontuur!
    Blijf aub altijd genieten van wat er is en wat je geeft en krijgt!

• 26 Oktober 2008 - 15:36

Sonja:

Hallo daar,

Eindelijk weer naar huis! Zal wel even tegen vallen hier in de kou. Kom je nog een keer langs het lab? Volgend jaar ofzo.
    Geniet nog lekker van het laatste restje van jullie reis.

Groetjes Sonja

• 26 Oktober 2008 - 19:33

Roel:

Ey deb en dirk, vroeg me afgelopen week toevallig af hoe het met jullie was. Goed weer wat van jullie te horen en kijk er naar uit om gezellig 2 jaartjes bij te kletsen onder het genot van een Nederlands biertje en in debbies geval een glaasje port:)! Geniet nog van de laatste fase van het avontuur he. En voor wat onderdak betreft..we hebben hier sindskort een tuinhuisje van 2 bij 2..dus plek zat haha.

Gr. Roel en Kris

• 26 Oktober 2008 - 21:11

Joost:

Woohoo!!

• 27 Oktober 2008 - 12:54

Clau:

Wat een masterplan. Ziet er echt helemaal te gek uit. Heerlijk weer even reizen na al dat gewerk. Ben onder de indruk van jullie Thaise taaltje. Die scheldwoorden zul je nodig hebben met die taxichauffeurs daaro in BK. Of hebben jullie naast een laptop intussen ook al een auto gekocht? hehe. Nou, voor ons ziet het er minder rooskleurig uit. We zijn weer zu Hause. Nederland verwelkomde ons met een straaaaalend weertje. NOT. Het was wel heelemaal te gek om iedereen weer te zien. Die vrienden gingen echt uit hun dak. Meteen gezopen tot zeven uur 's ochtends. Goed voor de jetlag kan ik je vertellen. Nou, later komt er een wat uitgebreider verhaal. Ik ga nu verder met solliciteren. JOEPIEEEEE. Genieten jullie maar met een volle honderd procent van de laatste periode. Het gaat veel te snel voorbij.
    Veel liefs uit NEDERLAND

• 27 Oktober 2008 - 18:08

Nicol:

nou het einde is in zicht. Dat zal tegenvallen hier in de kou. Geniet nog lekker even van het avontuur dat jullie tegemoet zien

groetjes nicol

• 29 Oktober 2008 - 15:37

Martine:

Hoi Debby en Dirk,

Jullie hebben nu dus echt serieus het plan om weer terug te keren naar ons kikkerlandje. Debby, wil je even laten weten dat ze bij ons weer 2 vacatures hebben!

Geniet nog van jullie laatste avonturen.

• 31 Oktober 2008 - 17:08

Thijs:

Hee tuig, kunnen jullie nog alleen maar over eten praten? Shoarmaatje, giros... Ja dat mis je wel he, nou ik zit alweer aan de shoarma de echte nederlandse. En krokketen frikandelen echt heerlijk om weer thuis te zijn. We zijn blij dat die ellende voorbij is en weer lekker aan de slag kunnen. Morgen krijg ik een vrijgezellenparty, als ik dat maaar overleef. Het wordt een hel. Maar je moet er wat voor over hebben he, het huwelijk. Wanneer gaan jullie nou eigenlijk trouwen en kinderen krijgen enzo? Voor de dertig moeten er toch al 5 van etters in de rondte lopen. Of moet dirk nog steeds ondekken wat ie met dat garnaalje moet doen? Zal haast wel, hij heeft namelijk nog nooit wat klaargespeeld. Misschien komt het ooit nog eens goed met je Duis. Nou deb veel sterkte nog die laatste dagen. Ik begrijp heel goed dat je het zwaar heb met zo n jochie erbij. Maar je kan het, en eenmaal hier komen jullie maar effe bij ons relaxen. We hebben ook nog wel een schuurtje waar dirk in kan slapen. Veel plezier nog!

• 02 November 2008 - 16:47

Loe:

beetje flauw, last minute boeken op de terugweg en niet ff van tevoren vermelden wanneer de terugkom data is??
    Maar geniet nog maar lekker ff van de laatste maandjes, weken, oftewel daagjes, want de tijd vliegt!! Het weer is hier echt bagger! Ik ben net terug uit Kemer en meteen verkouden bij aankomst in NL. Moest nog wel eens aan Thailand denken, vooral bij het rondlopen op de bazaar... waar iedereen naar je toe komt en je achterna loopt. :p We hebben het erg leuk gehad! Culturele uitstapjes gemaakt en ben ook nog gaan parasailen en jetskiën. :D

Vind het wel leuk dat jullie weer terug komen!! Misschien kunnen jullie mijn studentenhokje nog zien. ;) Ben nog steeds op zoek naar een betaalbaar plekje hier in de buurt.

Have fun lieverds
    dikke kus xx

• 02 November 2008 - 18:53

Valkjes:

Jullie hebben nog veel plannen voor het eind van het jaar! Geniet er nog maar lekker van, vooral van de zon! Wel gezellig dat jullie weer naar Nederland komen. Groetjes van ons!

• 04 November 2008 - 18:32

Margo:

hey deb en dirk,
    wat goed om te lezen dat jullie weer plannen hebben om richting holland te reizen. Mocht je nog wat cultuur op willen snuiven hier een aantal tips....
    *boerenkool met worst
    *pepernoten en gedichtjes op 5 dec
    *4x per dag door de regen fietsen
    *GTST
    *en niet te vergeten familie bezoeken......
    Heeeeel veeeeel plezier nog de komende tijd.
    Veel liefs van Marc,Roy,Roxan,Manon,Dunja en ik

• 05 November 2008 - 09:25

Maria:

dat is snel! zal die verhalen nog gaan missen.

• 05 November 2008 - 10:03

Jullie zijn TE ERG

• 05 November 2008 - 10:04

Wacht maar

• 05 November 2008 - 10:04

Dhuh:

Januari is ook een heeele fijne maand

• 11 November 2008 - 09:50

Els:

Nou, dat schiet al aardig op richting Holland!! Nog veel plezier het laatste stukje van jullie avontuur en geniet nog maar van de warme zon!! xxxjes; Tom, Nick, Lotte, Dirk, Jill, Jessie en Ik.

• 11 November 2008 - 20:11

Jennifer :

hey there,

Its good to hear you guys are coming back this way. You still have an interesting trip ahead! Some nice cities on the list still!! Make sure you enjoy the nice weather as much as you can!!

groetjes,

Jennifer