Een zonnig kerstfeest! - Reisverslag uit Mijas Costa, Spanje van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu Een zonnig kerstfeest! - Reisverslag uit Mijas Costa, Spanje van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu

Een zonnig kerstfeest!

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Debbie & Dirk

23 December 2008 | Spanje, Mijas Costa

Zo, we zijn intussen aangekomen bij Gezoez en Loes in Mijas Costa, een klein plaatsje aan de Spaanse Costa del Sol. Hier kunnen we samen met 14961 Nederlanderse bejaarden overwinteren op het "balkon van Europa". Lekker rustig eten en drinken, beetje winkelen, strandwandelen, en (nog) geen gedoe met rellen en opstanden. Niet zo spectaculair dus, maar wel heel fijn zo aan het einde van de reis.

We hebben in Madrid een "auto" (hondehok (of is het hondeNhok?)op wielen) gehuurd en zijn naar het zuiden komen rijden, best raar hoor, weer rechts van de weg en door de sneeuw van de Sierra Nevada. Wel echt een hele mooie weg, door de witte bergen en langs het strand.

En nu zitten we lekker in het zonnetje (21 graden in de zon) met een boterham met Calve pindakaas en De Ruijter chocoladevlokken. We zijn echt al bijna in Nederland, we praten Nederlands, het bruine kleurtje verdwijnt zo langzaamaan, en we hebben Nederlandse tv waarna we kijken vanaf een echt bankstel! Maar er zijn nog steeds geen echte frikandellen..

Ja dat lijkt ons ook wel wat, wonen aan de Spaanse zuidkust, veel kouder dan 12 graden overdag wordt het hier niet, en dat is voor nog geen 3 maanden, en door het zonnetje voelt het niet eens zo koud. De moeite waard om van de zomer eens te gaan kijken of de hitte nog een beetje te verdragen is. Zo'n vrij huisje op een berg in de zon, met een tuintje en veranda is echt onze droom.. Buitenzwembadje kost maar 250 Euro met filter.. en die kan je dan 9 maanden per jaar gebruiken!!
Maar werk is hier moeilijk te vinden, eerst maar ns wat werkervaring opdoen in Nederland..

Voorlopig blijven we hier nog even genieten van het zonnetje, de laatste loodjes voor we teruggaan naar het koude Nederland (-10 eind van de week zei Paulusma)

We wensen alle trouwe lezers een hele fijne kerst vanuit het zonnige zuiden. Oet Moarn!

• 23 December 2008 - 10:51

Diny:

ik wens jullie ook een HEEL FIJNE KERST en misschien tot gauw?

groetjes

• 23 December 2008 - 11:45

Malou:

Bedankt voor jullie kerstkaart, jullie ook een fijne kerst samen! (l) Geniet nog even en tot gauw..;)

Lots of love xx

• 23 December 2008 - 13:37

Franziska Folkers:

Jullie ook hele fijne dagen gewenst en een goed en vooral gezond 2009.
    Tot gauw

• 23 December 2008 - 22:29

Walter:

Vanaf komend weekend kunnen we hier waarschijnlijk schaatsen! Is ook best lekker hoor ;)
    Fijne kerstdagen daar en tot gauw!

• 24 December 2008 - 06:41

Karin:

Fijne Kerstdagen daar voor jullie!

Veel liefs,

Karin en Lonneke

• 25 December 2008 - 08:58

Sonja:

Hoi

Jullie ook fijne feest dagen!
    Oja Nicol heeft een gezonde dochter! Alles gaat goed! Ze heet Angelique.

Veel plezier nog.

• 26 December 2008 - 11:42

Joost:

Fijne kerst en met dat nieuwe jaar komt het ook wel goed :)

• 29 December 2008 - 12:11

Clau:

Heeee, ff snel berichtje op jullie site. Niet eerder tijd gehad, we zijn ook weer lekker weggeweest. Naar Zweden. Fijn in de sneeuw rollenbollen en dan ook nog kerstmannen die langkomen met rendieren en een sleetje. Maar dat Spanje, dat klinkt ook niet verkeerd. Hebben jullie nog een full moon fiesta gehad? Laten jullie ff weten wanneer jullie terug zijn? Daar moet namelijk zeker een nieuwjaarsborrel op gedronken worden. Ons adres is: Westerstijfselmakerspad 4b, 1511 BA Oostzaan. Vanzelfsprekend zijn jullie altijd welkom. Het bier staat al koud. Thijs is lekker vrij de komende tijd, ik nog een beetje.

Liefs Clau

• 29 December 2008 - 12:13

Clau:

Deb, heb je je Spaans trouwens nog een beetje in de praktijk gebracht. En Dirk het is HONDENHOK hoor. Er zitten toch meerdere honden in dat hok van je.

• 01 Januari 2009 - 19:14

Gait:

Gelukkig Nieuwjaar! Jullie hebben groot gelijk dat jullie nog even in Spanje blijven. Het is veel te koud hier. Geniet nog even van de warmte en tot snel! Groeten, Gait

Debbie & Dirk

EINDELIJK het is zover we gaan onze droom waarmaken: OP WERELDREIS!!! Nou ja 'wereld'reis... we gaan op reis om een klein stukje van de wereld te zien. Om te weten hoe het is rond te trekken met alle vrijheden en beperkingen. Lachen, huilen, werken, vakantie vieren en geweldige dingen zien, horen, ruiken en voelen. Hopelijk kunnen we genoeg tijd en mogelijkheden vinden om jullie daarvan een beetje op de hoogte te houden!! Hier alvast wat oude foto's voor de fun.. (x Deb)