Liedjes zingen, afscheid nemen en gaatjes - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu Liedjes zingen, afscheid nemen en gaatjes - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu

Liedjes zingen, afscheid nemen en gaatjes

Door: Deb

Blijf op de hoogte en volg Debbie & Dirk

28 Juni 2008 | Thailand, Bangkok

Ja, we zijn wéér in Bangkok. Het lijkt wel een beetje een thuisbasis geworden zo onderhand. Maar we blijven hier niet lang meer. Morgenvroeg om 8 uur vertrekken we met een groep nieuwe collega's vanuit Bangkok naar de Sisaket provincie (8 uurtjes met de bus) om een kinderkamp te gaan verzorgen. Gezellig liedjes zingen, uitstapjes maken, dansjes doen en andere sportieve bezigheden. En dit alles in het Engels. Het kamp duurt een week en we slapen in een hotel.
We verdienen 800 bath (16 euro) p.p. (dit is meer dan het dubbele minimumloon hier!) We hebben er zin in.
Volgende keer meer hierover....

Dirk is gelukkig weer helemaal de oude. Nadat het antibioticakuurtje was ingeslagen kon hij weer lachen. Op naar de Full Moon Party!

Na een pittig reisje van zo'n 24 uur kwamen we op Koh Phangan aan (het eiland waar de Full Moon Party is). We waren een paar dagen eerder, want van de vorige keer hebben we geleerd dat alles heel snel vol is. We zaten in hetzelfde vertrouwde vakantieparadijs en vond dan ook meteen rust daar.

Paar daagjes zon, zee, strand en 's avonds was het dan zover.
Op het begin van de avond lag er al een gast met z'n blote kont in het water, wanhopig om zich heen te kijken (klere-vrienden).
Er waren dit keer veel meer Thaaien en minder drugs. Of in ieder geval vage mensen die een 'special shake' gehad hadden. De vorige keer was dit wel overduidelijk.
Het grappigst vind ik elke keer weer de zee: De één staat te kotsen, de ander te pissen, sommigen zwemmen en andere hebben sex of zitten elkaar naakt achterna. En dat allemaal in hetzelfde stukje water!
We hebben het tot een uur of 9 's morgens volgehouden.

Na een paar dagen bijkomen zijn we weer naar Bangkok vertrokken om Malou uit te zwaaien. We hebben het echt heel gezellig gehad en was dan ook weer raar om afscheid te nemen. Blijft toch het minst leuke deel van het reizen.

Van de week ondekte we dat de bioscoop heel goedkoop is, zo'n 2,- tot 2,20 euro. We zijn gelijk naar 3 verschillende films geweest. Je moet toch een beetje op de hoogte blijven op cultureel gebied.

We hebben ook nog een bezoekje aan de tandarts gebracht. Dat leek ons wel slim na bijna anderhalf jaar geen tandenbeul gezien te hebben. Poeh, dat was even schrikken. 8 Gaatjes p.p.!!!! De rum/cola heeft zijn vruchten afgeworpen!
Bij Dirk waren er 4 echt hard nodig en bij mij 3. Die hebben we dan ook maar laten fiksen. Bij Dirk was er bijna geen tand meer nadat ze klaar was met boren, zo diep zaten z'n gaatjes. Net op tijd anders was het een wortelkanaalbehandeling geworden. En dat is niet zo fijn als we straks in toekietoekieland zitten. Na een paar uur, vullingen en 100 euro lichter stonden we weer buiten.

Zo, nou maar even klaar gaan maken voor morgen en nog even eten. Als jullie nog nieuws hebben horen we het graag!

Kusjes!

• 28 Juni 2008 - 14:30

Sonja:

Hé hallo,

Hier nog een gauw een berichtje uit Nederland.
    Nog één nachtje slapen en dan gaan wij ook op vakantie. Niet zo avontuurlijk als jullie.hoor.
    Wij gaan naar texel. Ik heb er echt zin in. Even niet werken en lekker genieten.
    Zo te lezen hebben jullie weer een leuk baantje gevonden.
    Wij hebben op het werk deze week afscheid genomen van Marijke, ze is gestopt met werken. Zijn gezellig met z'n allen uit eten geweest.
    Verder gaat Mandy ons verlaten, ze heeft een nieuwe baan. Er is ook een nieuw meisje begonnen deze week. en eind juni begint er weer iemand. Zoals je leest is er ook op het werk veel verandert.
    Op Cytologie heeft walter afscheid genomen en gaat Richard weg.

Hier thuis loopt alles op rolletjes. De kids zijn allebei overgegaan naar de volgende klas en hebbeb lekker 6 weken vrij.
    Veel plezier met jullie nieuwe werk.

Groetjes Sonja

• 30 Juni 2008 - 16:09

Margo:

hoi d en d
    Ik zit me nu wel af te vragen wat jullie dan in de zee hebben gedaan||| pissen,kotsen(bah),sexen of elkaar naakt achterna gezeten????? hahahaha
    Ik denk dat je vooral genoten hebt van de andere mensen op het eiland.
    Wat ga je na een week kamp dan weer doen??

Hier in gaanderen is alles goed. We zijn aan het aftellen tot aan de vakantie... jippie.
    Manon gaat naar 5 Havo en ons coniveertje is nu in Havelte op de kazerne. Heeft het prima naar zijn zin.
    Tot de volgende keer..

• 30 Juni 2008 - 19:48

Loe:

Hay vriendjes! ;)

Wat is dat snel gegaan met dat werken bij het kinderkamp! Ik ben weer helemaal gewend hier in Nederland. Vond het best koud hier de eerste dagen, zo'n 20 graden, maar wel een verschil met Thailand! En wat is het saai hier, valt weinig te zien of te beleven.

Morgen mijn eerste werkdag! Heb er wel zin in! Heb ook meteen wat nieuwe boeken aangeschaft en ben nu voor een engelse cursus op internet aan het zoeken... :D

O, ja en ben dit weekend ook nog bij Jos langs geweest in z'n nieuwe huisje! Hij had het netjes voor elkaar hoor.

Veel plezier nog en tot het volgende bericht!

Kuss

• 02 Juli 2008 - 06:50

San:

hai debs en dirk...

even een update..

vandaag gaan bart en ik tekenen voor ons huissie!! ben heel benieuwd.

maandag kunnen we er dan ook echt gaan wonen... ben heel benieuwd hoe het er nu uitziet, want de vorige keer dat we het zagen stond het helemaal vol met allerlei verhuisspullen. hopelijk valt 't niet tegen... maar dat zal wel meevallen denk ik.

ik ben nog aan het werk op school. nog 2,5 week en dan is 't weer vakantie. heb nog niks voor na de zomervakantie. hopelijk komt dat nog. even afwachten...

hoe zien jullie dagen d'r nu uit?? druk met de kinders?? of is dat nog niet begonnen??

dikke kus
    san

• 04 Juli 2008 - 10:26

Joost:

Hehe, 't is goed om te weten dat in een tandarts stoel liggen overal een hel is :P

Bedankt voor de update :)

• 05 Juli 2008 - 01:56

Backpackers:

Hee, dat meen je toch niet he. Naar de tandarts geweest in Thailand. Jullie hebben wel lef hoor. Maar, ik moet zeggen Goede score!!! Acht gaatjes. Ik ben al bang voor mijn eigen tandartsbezoek als ik dat zo lees, na al die buckets. Onwijs bedankt nog voor jullie lieve berichtjes voor de bruiloft. Ik zal snel even terughyven. Wij zitten nu op Flores, en het internet is kut. Plus we moeten iedereen natuurlijk nog mailen en bedanken voor alle cadeaus voor de bruillfot. Het was echt super, en Indonesie trouwens ook! Snel meer. We missen jullie en tot mails. xxxx