Verlaten stranden met verotte worst - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu Verlaten stranden met verotte worst - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu

Verlaten stranden met verotte worst

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Debbie & Dirk

12 Juni 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Aloita! Bedankt voor de stroom reacties op ons vorige bericht! We zijn wederom diep geraakt door het spontane enthousiasme van het thuisfront.
Vandaar nu een extra lange bonus-editie van het Azie-journaal.

We missen jullie.

We zijn intussen verhuisd van Thailand, naar in de hoofdstad van Maleisie, Kuala Lumpur. hoedatzo?

Na het verlaten van de partystranden zijn we verder naar het zuiden van Thailand gereist. Het water is er nog steeds blauw, de stranden nog steeds wit en de blaadjes aan de bomen nog groen. Schitterend.

We hadden wel ff genoeg van snorkelen en bestickerde boottoertjes vol stuiterende japanners, zand en zout, (wel erg verwend zijn we he?) dus zijn we lekker 5 dagen aan t zwembad gaan liggen. Gezellig met Clau en Thijs,(dat stel nepbackpackers uit Oost-Zaan) genietend met een biertje van 1 van de mooiste uitzichten ooit, net een levend schilderij. (zie foto's)

Na deze Oase van Rust, vertrokken we naar Bangkok. Loe opgehaald op t vliegveld, en, na weer eens een dikke discussie met een eigenwijze taxichauffeur die de boel weer liep te flessen, ingeboekt in ons hokkie.
Lekker beetje rondwandelen, bijkletsen, tempeltje kijken, biertje drinken. Voelde me echt thuis daar, ondanks de chaos.

Bangkok is trouwens nog vrijwel hetzelfde als 4 jaar terug, alleen nog meer backpackers, nog meer verkopers, en ja, nog meer taxi's met geflipte chauffeurs, maar minder irritantie kleermakers.

In Bangkok kwamen we trouwens nog hele enthousiaste blije actievelingen tegen, die werk voor ons hebben in een soort kindervakantiekampen. Thaise kinderen spelenderwijs Engels leren!!
Liedje zingen, dansje doen, zakdoekje leggen, beetje van dat. Perfect voor ons toch? Je krijgt zelfs kost en inwoning, gratis rondreizen en 15 Euro per dag. Je krijgt begeleiding en bezoekt scholen door heel Thailand, elk bezoek duurt 3 dagen, we kunnen beginnen/stoppen wanneer we willen. Klinkt te mooi om waar te zijn, we gaan t over 2 weken bekijken als we weer in Bangkok zijn.

We hebben gezwommen met dolfijnen!! Echt heel bijzonder. We kwamen terecht in een echt Thais dolfinarium, helemaal in de middle of nowhere zonder toeristen, alleen Thais, echt een unieke ervaring. Het park heeft betere tijden gekend, de staat van onderhoud is dan ook "anders".

Het deed me denken aan de staat van de achtertuin van Gouden Handen in s'Heerenberg begin jaren 90. (weetjenog Marcel, toen een zekere Henk D. van MPC er rommelmarkten organiseerde op kreukelige grijze stofwandjes van Scheve Wanden BV in samenwerking met de electriciens van Bierman&CO) Jammergenoeg hadden ze niet van die lekkere pannekoeken.

Eerst was de dolfijnenshow. Het water was zwart, sommige dolfijnen lichtelijk gehandicapt, het engelse commentaar onverstaanbaar en onderbroken door 150 joelende Thai in roze shirtjes, klappend op hele foute house-muziek. Echt geweldig, wat n ervaring!
Daarna waren wij zelf de show, in een ander zwart zoutmeertje. Voor maar 8 euro pp mochten we maar liefts 3 kwartier met 6 dolfijnen zwemmen en trucjes doen. Oorbellen, armbanden en piercings af, nageltjes knippen, zwemvest aan, en jawel hoor, 3 kaaskoppen midden op t podium!! Om nooit te vergeten, echt een superdag. Vooral nadat Loe nog ff tot dr knie in de blub zakte op de parkeerplaats, midden voor n Thaise toerbus..

Daarna weer naar het zuiden voor nog meer strand. Deze keer op een verlaten eiland, wegens laagseizoen. Met snorkelen in glashelder water, en alles erop en eraan. Wederom super, de foto's zeggen genoeg.

Het was alleen niet zo slim van mij om worstjes te bestellen. Met zonder toeristen eet dus niemand daar worstjes, waarschijnlijk waren dit nog de laatste worstjes van voor de tsunami. Ja hoor. Weer ziek.

Gelukkig waren er 2 Duitse bijna afgestudeerde dokters op het eiland, maar na 3 dagen krampen kon ik bijna niet meer eten, en toen was ik het zat. Genoeg ziek geweest, volgens mij was er meer aan de hand, dus besloten we maar naar het ziekenhuis te gaan. We moesten toch nog naar Maleisie voor ons visum, en de ziekenhuizen zijn hier het beste. Dus hop, op de boot, in de bus, de taxi, weer n bus en nu dus in Kuala Lumpur.

Maleisie is echt mooi. Heel georganiseerd, een beetje Europees zelfs. Het doet me denken aan Spanje, maar dan goedkoop. Het ziekenhuis is fantastisch.

Na slechts 18 euro en twee uur stond ik gisteren weer buiten het Tsam-Tsui ziekenhuis met ongeveer 60 pillen en een potje om vol te poepen voor de mensen van het lab.
Vandaag de opbrengst naar het lab gebracht en alles schijnt ok te zijn. Geen rare beestjes. Alleen een vervelende bacterie, maar die 60 pillen moeten m wel om zeep helpen dachten wij zo.

Komt alles toch nog goed en kan overmorgen ik eindelijk weer fatsoenlijk hamburgers en vlees eten!! Alleen dus geen bier voor Dirk bij Nederland-Frankrijk morgen.. en ook nog Nederland-Italie gemist!! jammerjammerjammer. Maar ja, als dat alles is..

We hebben in elk geval veel lol hier en alles is prachtig nog steeds. Even genieten van Maleisie nog en dan terug naar de Party stranden voor weer een editie van de fullmoon party op 18 juni.. 36 uur na t eind van mn antibiotica-kuur.
Hoera!! (x3)

Nou, de groeten van ons en de volgende keer weer ns een verhaal van Deb, dat dagboek was toch haar idee? Ik heb t toch steeds maar weer over ziektes enzo.. Deb heeft een beter imuunsysteem zei de dokter.. Moet ik dan toch maar ns fruit en groente gaan eten?? of zouden vitaminepillen ook werken?

Hup Holland!!

• 12 Juni 2008 - 18:57

Nicol:

nou wat een boel reactie's de vorige keer.

Het klinkt te mooi om waar te zijn al die standen en feesten (beetje jammer dat dirk zo'n zwak gestel heeft hihi.
    En erg jammer dat jullie italie gemist hebben nou nu maar hopen dat het tegen frankrijk net zo goed gaat.

heel veel plezier nog en hoop dat dirk snel is opgeknapt

groetjes nicol

• 13 Juni 2008 - 09:06

Anneke De Baaij (PZ):

Hoi,

Ik volg af en toe jullie reisverhalen. Jullie hebben het erg naar je zin zo te lezen (of wat vervelende ziektes na).
    Veel plezier bij de wedstrijd vanavond!!!

Anneke de Baaij
    Personeelszaken Lab. Microbiologie en Pathologie

• 13 Juni 2008 - 10:55

San En Bart:

he he...eindelijk wat van jullie gehoord!! we begonnen ons al zorgen te maken!! (we hadden 't adres van de ambassade al opgezocht ;-))

dirk...geloof mij (bart) af en toe een vitamine pil en een antibiotica kuurtje en je kan alles eten.

wij zitten idd nu in bangkok. beetje shoppen in china town. echt geweldig. we hebben op onze hele reis nog niet zulke nutteloze dingen gekocht! maar toch..

we zitten in dat siam 3 hotel. best aardig! zit een beetje tussen heel luxe en goedkoop in.

morgen nacht vertrekken we weer naar het koude nederland!! want dat is 't geloof ik nu :s

dikke kus!!!!

san en bart

• 13 Juni 2008 - 11:54

Thijs:

Nepsupporter, ziek of niet ziek, maakt geen reet uit. 's Nachts moet je er gewoon staan in je Oranje-shirt! Bent wel een sukkel ook he, Dirk. Weer zo'n worst gegeten. Wanneer leer je het nou? En ow ja, als je naar Kuala Lumpur gaat, volgende keer mailtje aub. We zijn daar net weg!

• 13 Juni 2008 - 11:57

Clau:

Hee D&D! Zucht, typisch Thijs zo'n bericht. Hier even iets vriendelijker. Wat een berichten allemaal weer.Gelukkig was er niets mis in het ziekenhuis. Die dolfijnen klinken echt heel cool. En waar was dat eiland? Mooie foto's! Ow ja, vergeet de Perhentians niet he. Echt super. Borneo was helemaaaal te gek. Sipadan island. Verhalen horen jullie later wel! Ik ben benieuwd naar jullie verdere plan. Houd ons op de hoogte! Wij gaan nu lekker aan de drank om voetbal te kijken hehehehe.
    Liefs uit Kota Kinabalu

• 13 Juni 2008 - 11:58

Clau:

Zijn het de eilanden rondom Trang soms?

• 14 Juni 2008 - 10:52

Thijs:

Oh oh oh ik ben weer erg teleurgesteld. Ja en ik bedoeel jullie allemaal, met z n 3en. Je gaat toch ook eerst vragen of er stroom en een tv is op zo n kuteiland, anders zou ik niet eens gaan. Dit valt onder les 1 uit het backpackershandboek. Maar ja jullie hebben niks gemist hoor, oranje was weer net zo slecht als tegen Italie. Ach het strand en het eiland zal vast mooi zijn geweest, hahahahaha. Verder Borneo niet doen, is ook gewoon weer kut! Nou probeer het beste ermaar van te maken met al dat gereis want dat valt niet mee.

• 17 Juni 2008 - 09:16

Els:

hallo dan jullie twee, zo te lezen gaat het allemaal goed daar in verwegniestan, hartstikke leuk jullie verhalen en foto's ga zo door, heb ik ook wat te zien op de pc! ha-ha. gr. els en de rest van de familie!

• 20 Juni 2008 - 13:57

Appie:

Hé ontdekkingreizigers, hoes nou!?! Leuke verhalen en mooie foto's.Retter de knetter en Dirk met zien gespetter..ben spraakeloos en heb er geen woorden voor. Miss You guy's!!!

• 22 Juni 2008 - 07:49

San:

hai deb en dirk!!

sorry voor mijn late reactie!! we zijn dus goed aangekomen! (vorige week..haha)
    maar goed.. tis nog al druk hier!
    zondag kwamen we terug, maandag heb ik op de pc gezeten op zoek naar werk, maandag avond snel naar den haag, voor het sollicitatie gesprek van dinsdag, en woensdag stond ik voor de klas!!!! echt niet normaal!
    ging een beetje te snel allemaal.
    ondertussen zijn we nog druk op zoek naar een huis, dus we logeren nu zo lang bij joyce en barto.

tis tot de zomervakantie. dus nog 4 weken fulltime werken. 3 dagen in groep 6, de andere twee waar hulp nodig is...

nou...zijn jullie weer op de hoogte!

veel plezier daar!

dikke kus.

ps. is jullie hostel in chinatown of niet??

• 22 Juni 2008 - 13:16

Oma Snik:

Bedankt voor het mooie cadeautje, wat een verrassing. Die oudjes kunnen daar beter door de knieen dan de oudjes hier. Fijn dat het jullie nog goed gaat.
    Veel liefs van Oma

• 25 Juni 2008 - 11:14

Appie En Lisette:

Vrienden van het goede leven.Ik wou even laten weten dat ik jullie steeds meer begin te begrijpen.Ja bij mij duurt het ff voordat het kwartje valt.Ben tot over me oren verlieft en ben haar aan het klaar stomen voor de keuring. (voor wanneer jullie terug zijn).Ben erg benieuwt wat jullie van haar vinden. Normaal gesproken kon ik me nog wel eens tot jullie wenden,voor wat wijselijk advies. Maar dat gaat nu dus niet en moet ik het zelf zien te klaren. Moet zeggen dit gaat me tot nu toe aardig af..Heb ook ontslag genomen bij mijn oude baas, deze ingeruilt voor een nieuwe en het gaat allemaal weer vrolijk verder.Amuseer u zelf en geniet van elkaar.Groetjes van de tortelduifjes en rik tik ticko.

• 26 Juni 2008 - 16:57

Sandra En Bart:

Hoi debbie en dirk, het valt niet mee om weer te wennen. Vooral de eerste week was wel appart (gewoon keihard door rood knallen omdat je je gedachten er niet bij hebt enzo). Nu gaat het wel weer, ik (bart) ben ook weer aan het werk en.... we hebben zojuist te horen gekregen dat we een huisje hebben in Den Haag! Het lijkt allemaal wel erg makkelijk te gaan. We kijken wel weer uit naar de volgende reis.

liefs san en bart