Gefeliciteerd Chris!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu Gefeliciteerd Chris!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu

Gefeliciteerd Chris!!

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Debbie & Dirk

22 Mei 2008 | Thailand, Bangkok

He Chris, nog heel veel gefeliciteerd met je verjaardag!!! en dat je nog maar een nog veel ouwere vader mag worden! Hebben je zoons nog een luiertje voor je volgepakt?? We hadden je gister willen bellen, maar we zaten op de plee. Jawel, voor de zoveelste keer.. Waarom hebben ze hier ook geen gewone stampot andijvie met spek he? en gewoon een potje Grolsch..

Ja, Indonesie was echt niet zo'n succes kwa darmgevoeligheid, (behalve dan Sumatra) en na 3 weken vlagen van kramp en misselijk enzo hadden we er wel flink zat van. En toen werd Deb nog ff zwaar ziek in Surabaya. Kramp in de nek koppijn en ook nog koorts. Wat een nacht.. We waren doodsbang dat t malaria was, dus we hebben maar snel tickets geboekt naar Thailand, waar ze hele goeie en vooral schone ziekenhuizen hebben. Wat een puinhoop is dat in Indonesie (op Java) zeg. Ik op de brommer de hele stad door voor n thermometer, bijna niet te vinden, en de hele apotheek zat onder de ratten, lekker hygisch zeg maar.

Na een Advil voor koppijn en een diepe slaap van 3 uurtjes, was alles op wonderbaarlijke wijze verdwenen, wat een geluk zeg!! We konden vrij relaxed vliegen, voor zover dat gaat met buikkrampen in een vliegmachine uit de 2e wereldoorlog. De bommen hingen er nog onder volgens mij.. Asia Airlines is ook niet alles dus.

Na nog een nacht in Singapore zijn we nu terug in Thailand!! Wat superrelaxed is het hier zeg! Thailand is zo'n makkelijk land, je vraagt en het wordt geregeld, geen gezeur en gezanik. Een glimlach en alles komt goed, en goedkoop ook. Een beetje geduld en gevoel voor humor moet je natuurlijk wel hebben.. je bent natuurlijk niet thuis he? We zitten in een hutje aan t strand, met uitzicht op zee op 10 meter afstand, voor nog geen 6 euro per nacht!! haha..

We waren precies op tijd op dit eiland voor de beroemde full moon party! Ondanks onze verotte gezondheid, zijn we toch maar gegaan. Je moet toch wat he?

Wat een super feest zeg, hele strand vol met sound systems en dansende mensen. De alcohol gaat letterlijk in emmers. Voor 2 Euro krijg je een emmertje met vodka red bull of whiskey, of wat je maar wil. Met ijs en een rietje dr in. En overal voedsel en vuurwerk nog veel meer! We hebben t nog tot 5 uur volgehouden, dus jammer genoeg net de zonsopgang gemist, die moet echt heel bijzonder zijn hier.

Natuurlijk moesten we dr zwaar voor boeten na al die slapeloze nachten in bussen en boten enzo.. Gister weer de hele dag op de plee, maar het was het zeker waard! (sorry Chris;-)

Ja, het was ff schrikken met die ziektes, maar nu is alles volgens mij onder controle. Volgens mij hebben we een paar hele goede engelbewaarders, of hoe je dat ook noemen wilt.
Nou, hopelijk is dit de laatste keer dat we jullie vervelen met onze stoelgang-problemen..

Het is hier echt fantastisch, we blijven nog lekker een paar dagen aan zee hangen in onze hangmat voor t hutje aan t strand. En toch gek hoor, maar toch mis ik nog steeds op zondagavond ons bankstel met een kipschoarma schotel en een goed tv programma.

Nu volgende week naar Bangkok, Loe ophalen, wordt vast ook weer super! Lang leve Thailand!! Hoera (3x)

• 24 Mei 2008 - 06:14

Hai deb en dirk!
    Tis wat he... hebben wij ook al zoveel last van!!
    Wij vertrekken vandaag ook richting thailand. Vannacht de trein richting Bangkok. Daar blijven we misschien een nachtje, voordat we ook (net als jullie) een eilandje opzoeken om lekker in een hangmat te kunnen luieren!!!! Onze laatste paar weekjes willen we toch echt vakantie en duiken! Daarom gaan we naar Koh Tau, wat geloof ik ongeveer bij Koh Phangan ligt. Waarschijnlijk zullen we daar ongeveer de 27e aankomen. wat zijn jullie plannen?? hoe lang blijven jullie in thailand en zijn jullie toevallig nog een keer bij ons in de buurt???

liefs san en bart

• 24 Mei 2008 - 06:19

San:

oja..nog 1 vraagje. het schijnt dat het niet echt geweldig weer is in thailand. is dat ook zo op deze eilandjes of valt dat wel mee?? zou namelijk niet zo leuk zijn om onze laatste weekjes in de regen door te brengen!

kus!

• 25 Mei 2008 - 03:40

en nog een keer!

we vliegen de 15e terug naar nederland. gaan denk ik de 12e of 13e terug naar bangkok. wat zijn jullie vervolgplanen?

kus

• 28 Mei 2008 - 06:11

Webmaster:

We mogen dadelijk de 18.000e bezoeker van onze alleraardigste pagina verwelkomen. (dat zijn er meer dan 30 per dag, in 15 maanden!) We willen jullie allemaal ff heel hartelijk bedanken voor jullie medeleven, echt helemaal geweldig, we zijn ontroerd. echt waar.

Toch constanteren wij een vreselijk dramatische daling van het aantal enthousiaste meelevende reacties op onze geweldige, fantastisch interessante verhalen. (uitzonderingen daargelaten..) Daarom voelen wij ons nu genoodzaakt maatregelen te nemen.

Als onze verhalen niet supergeweldig tof en interessant zijn, wil je dan gewoon ff een berichtje over wat er gebeurt in de Achterhoek en (verre) omstreken?
    We horen bijvoorbeeld nu pas dat de Gouden Kooi stopt in juni enzo.. Als dat zo door gaat moeten we dadelijk een inburgeringscursus doen voordat we weer thuis komen.

Wij zullen jullie pas weer verblijden met een nieuw bericht, als we minimaal 30 reacties gehad hebben op dit bericht. Volgens voorgaande statistische gegevens, moet dat dan precies 1 dag duren, maar misschien langer..

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw medewerking.

Dikke kus, De Directie

• 28 Mei 2008 - 06:37

Loes:

Ach gossie, nou bij deze even een verhaaltje van mij dan. Ik ben net weer terug uit Nederland, ff een weekje bijgetankt bij de familie en mijn verjaardag gevierd. Moet zeggen dat het weer meoeten me meeviel, ik vond het eigenlijk wel weer heel gewoon om terug te zijn. In gaanderen was ook niet drastsich veel veranderd, behalve dat er nu bouwbezigheden zijn op het oude pelgrim terrein en ze het kruispunt daar hebben verandert. Allemaal 30 en geen stoplichten. Ook nog even langs het oude huisje gegaan natuurlijk. Dat is nu opvanghuis voor buurtbewoners waarvan de woning wordt gerenoveerd. De hele wijk is aan de beurt. Buum had me al zachtjes voor bereid op de veranderingen daar want ze hebben het hele huis weer in orginele staat gebracht. Zelfs schuur met put zijn foetsie!! Wel beetje raar dus. Verder was het leuk iedereen weer ff te zien en heb ik heerlijk genoten van de tijd daar. Nu weer thuis en gister al weer gewerkt. Ik werk trouwens sinds een week bij een reisburo, dus geen horeca gezeik meer voor mij. Nu kantoormiep, maar goed wel betere voorwaarden en werktijden. Nou zo vind ik het wel weer mooi anders passen de rest van de 30 reacties er niet meer op he. Dag lieverds tot de volgende keer!! Ook groetjes van sule.

• 28 Mei 2008 - 06:58

Diny:

waanzinnig mooi, die foto's.....
    (slik) moet Loe gauw maandje missen..

doeg groetjes en knuf

• 28 Mei 2008 - 09:40

Joost:

Hola Debbie & Dirk,

ff De mededeling dat we in Silke een waardige opvolgster hebben gevonden in "kleurbeurt labjassen". Misschien heeft zij je zelfs overtroffen. Elke kleur is vertegenwoordigd.
    Eens kijken of we later een foto'tje kunnen linken...

Enneuh, de verhalen zijn zeker niet saai hoor, integendeel zelfs. Ze zijn zo leuk dat wat ik te vertellen zou hebben juist saai is ;)

Groet'n uut Ensche!

• 28 Mei 2008 - 09:49

Joost:

Oja,

Wanneer kom je terug Debbie? Volgende week maandag hebben we sollicitatie gesprekken :p

• 28 Mei 2008 - 15:20

Walter:

Ik sluit me helemaal aan bij Joost, we voelen ons zo saai vergeleken met jullie :)
    Maar.. gisteren kregen we te horen dat we ons appartementje in Dordrecht uit moeten. Binnen een maand! Dus dat wordt weer spannend: iets anders leuks zoeken voor een betaalbare prijs. Hopelijk gaat het wat makkelijker dan de vorige keer!
    Het huis in Enschede is nog niet verkocht, dus dat schiet niet op.
    Wat wel opschiet: Ik hoef nog maar 2,5 weken te werken in Enschede, begint nu wel een beetje raar te voelen hoor. Ook omdat alle veranderingen heel dichtbij komen: andere baan, verhuizen naar een onbekende omgeving enz. Hmm... klinkt bijna alsof ik er geen zin in heb, maar het tegendeel is waar!

Ik beloof wat vaker een berichtje achter te laten hier, want het kan natuurlijk niet zo zijn dat jullie net pas hoorden dat de Gouden Kooi is afgelopen! Dat is wel het ergste wat je kunt missen in NL ;)
    Weten jullie wel wie heeft gewonnen?????

• 28 Mei 2008 - 15:22

Mooie foto's trouwens!

(zo... dat is weer een reactie erbij, tikt lekker aan :P)

• 28 Mei 2008 - 15:24

Walter:

Dit is de zevende na jullie oproep al. Begin maar vast na te denken over een nieuw stukje. Ik kan niet wachten!

• 28 Mei 2008 - 19:50

Sonja:

Hoi

Lees altijd met veel plezier jullie verhalen. Jullie leven daar is spannender dan hier. Op het lab gaat alles zijn gang. Marijke stopt met werken per 1 juli. Vinden we allemaal erg jammer. Er komen weer twee nieuwe bij.
    Elisa heeft een dochter en Jorrit ook.
    Vond het wel een goed idee van Joost om nu terug te komen, kun je weer bij ons solliciteren.
    Maar ik snap best dat je daar nog geen zin in hebt.
    Hier thuis gaat alles ook goed. Bijna vakantie! Nog vier weken werken en dan gaan we al weg.

Veel plezier nog en ik hoop dat er 30 mensen reageren.
    Groetjes Sonja

• 28 Mei 2008 - 20:17

Roel:

Eindelijk is een beetje rust na alle ongemakken haha. Ook wel eens lekker toch. Bali is echt vet, dat is iets dat ik ook zeker een keertje wil zien. Maar 30 berichten ja.. Nou bij deze alweer eentje extra, wil jullie namelijk graag blijven volgen. Antwoord anders zelf ook ff een keer, jullie heb mij in die, tja, wat is het..ruim een jaar onderhand of niet?? nog nooit geantwoord :s. Heel veel plezier nog en pas goed of jullie zelf! Gr. Roel

• 29 Mei 2008 - 13:02

San :

dan nog maar een van mij...

we zijn nu bezig met onze paddi. theorie is een makkie, de skills ook...maar ja...gaan we vandaag voor 't eerst echt 't diepe in (ofterwijl de zee, 12 meter) werken m'n oren niet mee!!!! ik alles proberen wat je geleerd krijgt, maar ze ploppen echt niet...
    oren laten checken bij een dokter hier, maar alles is goed. Ze zitten er nog aan. Morgen maar 's een dagje wachten, theorie examen doen en dan overmorgen nog maar 's proberen. hopelijk gaat het goed! snap er niks van. op de perhentian islands heb ik ook tot 12 meter gedoken en had ik nergens last van!! heeeeeel frustrerend!

dikke kus
    san

ok, daar gaan we dan

• 30 Mei 2008 - 09:53

• 30 Mei 2008 - 09:54

T&C:

zijn we er al, nepbackpackers

• 30 Mei 2008 - 09:54

shit, nog 22 te gaan

• 30 Mei 2008 - 12:19

Lulu:

ticket is geboekt, tot de 22ste !
    kus

• 30 Mei 2008 - 21:22

Jolijn:

zo... loe zit in nu in 't vliegtuig..maar na je sms, en jij (dirk dus) dacht dat ze zondag pas aankwam, heeft ze besloten alleen Thailand te gaan verkennen. Gelijk heeft ze!
    Mocht je haar toevallig ergens tegenkomen...zorg je dan voor evt. onderdak?
    Of geef haar dan bv. wat bananen...in ruil voor 'n koud biertje als je terug komt. Meer vraag ik niet. Jo

• 31 Mei 2008 - 10:09

Patrick:

he debbie en dirk alles goed daar hier gaat het wel weer internet is weer aangesloten ben weg bij de stadsbank die betaalden rekeningen te laat of niet dan kan ik het zelf beter doen met jingo is ook alles goed en ook met quentin de kleine van patricia en ilja gaat alles goed ben weer hard aan het werk bij baakman is ook echt wel beter heb niet veel vrienden meer maar de echte vrienden blijven komen en de rest moet dan maar weg blijven hoor jullie weer veel plezier joezoef

• 31 Mei 2008 - 12:52

even weer een update!

we zijn dus nog bezig met onze paddi, wat nu heel goed gaat!!!! jeej!!! vandaag weer wezen duiken, dit keer alles perfect! onze instructeur is blij met ons en wij zijn blij dat we kunnen zinken! klinkt echt stom! maar goed, toch wel redelijk belangrijk bij duiken.
    Vandaag tot 12 meter geweest. mooie visjes gezien en garnalen (is onze leraar helemaal weg van...haha)

3 juni is er een leuk duikuitstapje met de duikschool. je gaat naar een plek waar de whaleshark en andere leuke diertjes zwemmen. je maakt 3 duiken op die dag. dus...mochten jullie niet te lang in bangkok zijn en dan hier kunnen zijn!!! 't schijnt echt geweldig te zijn!!!

zo..dat was 't weer!

dikke kus

• 04 Juni 2008 - 04:57

Webmaster:

25....

• 04 Juni 2008 - 11:58

Anoniem:

Nou die 30 ga je mooi niet halen hoor. Dat wordt Boycottuh!!

• 05 Juni 2008 - 10:30

Sandra:

Hoi Deb en Dirk.

Wij hebben net een ticket geboekt naar Krabi. We gaan morgen (6 juni). Dan weten jullie dat. Wat doen jullie?

Liefs San

• 06 Juni 2008 - 05:46

Dennis En Renske:

Hey Dirk en Debbie wat een leuke website hebben jullie en een hoop mooie foto's!

Blijf vooral genieten!

Hey Dirk eff een tip!

Check het internet eff voor het EK-schema want in dat blaadje van jou kloppen de dagen niet!

Gr Dennis en Renske

• 08 Juni 2008 - 14:08

San En Bart:

nou nou..schiet ook niet op die 30!! nog twee te gaan. zo nog 1..

wij vonden krabi (railay) maar niks. waren we op super mooi koh tao, komen we op een modderige plek terecht!! we zijn dus maar weer verder gegaan en we zijn nu onze laatste daagjes op phi phi aan het doorbrengen...

weten jullie dat weer..

liefs san en bart

• 10 Juni 2008 - 19:45

Margo:

ned heeft met 3=0 gewonnen van italië...
    ole oleole ole whe are the champions!!!!

• 10 Juni 2008 - 20:28

Hey D+D,

Die 3-0 in de vorige reactie is ook de 30e (!)reactie, dus.... D+D... laat BINNEN 24 uur van jullie horen!
    Hier in Enschede alles goed, lekker weer en het huis verkocht, whoehoe!!! Maar daar kunnen jullie meer over lezen in de mail die ik net naar Deb heb gestuurd.

Veel plezier daar!
    xWalter

• 11 Juni 2008 - 12:38

San:

zijn jullie nou nog steeds in bangkok??? wij komen daar overmorgen aan...

liefs san