Kweet even geen titel - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu Kweet even geen titel - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu

Kweet even geen titel

Door: Deb

Blijf op de hoogte en volg Debbie & Dirk

17 Mei 2008 | Indonesië, Surabaya

Na onze avonturen in de jungle zijn we 2 weken heerlijk gaan relaxen op Bali. We zijn hier nog even allebei ziek geweest, maar zelfs toen hebben we ons goed gemaakt. We zijn nu helemaal bij met Lost, Prison Break, Heroes en South Park (cd hier is 10000 rupee is ongeveer 80 cent).
Bali is als de Spaanse kust maar dan met bananenbomen. Je kunt hier zelf kroketten, frikadellen en bitterballen krijgen (waarvan alleen de bitterballen echt waren). Normaal als we op vakantie gaan doen we nooit aan Nederlands voedsel, maar na 14 maanden was dit toch wel een aangename verassing.

Nadat we een paar dagen op het eiland waren kwamen we het Engelse stel tegen waar we de jungletracking mee gedaan hebben. Erg leuk. Ze hebben ons leren surfen in de hele hoge golven hier en we zijn bijna elke dag met ze wezen eten. (Ook heel goedkoop hier trouwens en lekker; nasi goreng, loempia's, sate en mie enzo... Jham!)
We zijn ook nog wezen duiken voor het eerst als gediplomeerde duikers. We waren vrij snel weer gewend. Het was ontzettend mooi onder water. Alsof je in een aquarium zwemt. Was wel een beetje zeeziek van de boot.
Voor de rest nog een dagje een scooter gehuurd, wezen parasailen en veel winkelen. Echt vakantie dus.

Eergisterenavond zijn we met een busje uit Bali om bij zonsopgang bij de vulkaan 'de Bromo' op Java te kunnen zijn. We waren net op tijd op het uitzichtspunt een kwartier voordat de zon opkwam. Dit was echt geweldig! Zo mooi! Het landschap, de vulkanen echt adembenemend. We waren er allebei erg van onder de indruk.
Na een uurtje zijn we de vulkaan gaan beklimmen om erin te kunnen kijken. Er was alleen maar rook te zien, we hadden een beetje gehoopt op lava, maar dit mocht niet zo zijn. Wel een hele ervaring!

Na de vulkaan zijn we naar Surabaya vertrokken waar we gisteren aangekomen zijn. Dit is de geboorteplaats van de vader van Lulu en Tjardy (opa van Merijn, Jesse, Finn en Daelyn) en we zijn nou op zoek naar het huis. We hebben al aardig rondgevraagd maar iedereen stuurt je de andere kant op, zo gaat dat hier. Mensen vinden het al zo leuk om met je te praten dat als ze maar iets tegen je kunnen zeggen dit ook doen. Best gek hoe dat gaat. Mensen komen bij je zitten in de bus, echt helemaal tegen je aan, om daarna een gespek te beginnen en zichzelf voor te stellen. Of er wordt ineens een baby in je armen gedrukt en een foto gemaakt. Er gebeuren heel vaak van dat soort dingen. Je wordt constant door iedereen aangestaard en gevolgd. Soms heel irritant!

Het hotel waar we nu inzitten is echt een drama, maar wel goedkoop voor deze stad. De badkamer is echt jakkie en het plafond lekt met.. ik weet niet wat het is. In het beddengoed zit vol met onverklaarbare vlekken en haren en ons ontbijt werd vanmorgen om 7:30 (!!!) bezorgd (terwijl ons verteld was: 'ontbijt is tussen 7 en 10'). Dirk vroeg al af hij 'crazy' was, maar hij snapte het niet. En zo zaten we (na de vorige nacht 2 uurtjes geslapen te hebben) 's morgensvroeg aan de nasi.
We zijn nog wel een heel grappig stoplicht voor voetgangers tegengekomen met een schakelaar waarmee je het zelf op groen kan zetten. In dit drukke verkeer geen overbodigheid.

Na het vervolg van onze zoektocht zullen we morgen vliegen naar Singapore om vervolgens met de trein of vliegtuig naar Thailand te vertekken. Daar hebben we afgesproken met een stel, Thijs en Claudia uit Amsterdam, die we een aantal jaren geleden hebben ontmoet in Thailand en waarmee we de 20ste een fullmoonparty mee gaan vieren. Wat is het toch een zwaar leven als reiziger....

• 17 Mei 2008 - 09:31

Nicol:

Hoi
    echt even vakantie gehad dus. En ja je hebt helemaal gelijk het is heel zwaar om te leven als reiziger hahaha

groetjes en geniet er van Nicol

• 17 Mei 2008 - 11:50

Diny:

wat een belevenissen weer. En Loe die gauw komt. PAsssen jullie goed op haar?

kus kus

• 17 Mei 2008 - 12:58

Bart En Sandra:

hai hai!!
    dat zegt bart nou ook elke dag!! maar soms is 't toch echt wel zo!!

wij zijn nu in Vang Vieng, hebben vandaag getubed!!!! was heel leuk! alleen op het laatst deed het weer niet meer mee en begon het echt kei hard te onweren en super hard te regenen! we zijn toen maar 't water uitgegaan, want 't was niet echt veilig meer...
    morgen richting Luang Prabang...
    en daarna Thailand!!! we weten nog niet precies wanneer en waar naartoe. We moeten iig eerst naar bangkok, want daar gaat de bus naartoe... kan best zijn dat dat de 31e is...
    daarna gaan we richting zuiden en zoeken we nog een paar weekjes de mooie stranden op voordat we weer naar huis moeten! nog even vakantie houden... ;-)

dus, misschien zien we jullie nog wel! wat zijn jullie plannen na bangkok en hoe lang blijven jullie daar? zou natuurlijk wel leuk zijn jullie nog fftjes te zien!

dikke kus
    bart en san

• 17 Mei 2008 - 14:41

Margo:

hoi hoi,,
    Dit is toch een stuk relaxter om te doen,lijkt me. Surfen is best lastig he, hebben wij vorig jaar ook ervaren.
    Vorige week is het hier supermooi weer geweest,dus ook maar even lekker vakantie gehouden in de achtertuin haha.
    Tot later!!!!!!!

• 19 Mei 2008 - 19:15

Valkjes:

We genieten nog steeds van jullie verhalen en foto's. Wat een groot avontuur! Geniet nog maar lekker in Thailand! Hier gaat alles goed. groetjes van ons allemaal!
    Louise