@ the Carwash - Reisverslag uit Darwin, Australië van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu @ the Carwash - Reisverslag uit Darwin, Australië van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu

@ the Carwash

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Debbie & Dirk

26 Maart 2008 | Australië, Darwin

Zoo.. Nou hier zijn we dan, eindstation voor ons in Australie, Darwin!!
Het is hier echt helemaal supertofgeweldig! Lekker warm, af en toe een bui en supersupergroen. Hele kleine stad, beetje Enschede-dorp-sfeertje-achtig, maar dan met veel palmbomen en, jawel, aan t strand! We hadden een witte Pasen ook wel tof gevonden, maar goed, je kan niet alles hebben toch?

We kwamen aan om 4:30 uur aan op t vliegveld na een uur slaap in weer een vliegtuig van dwerg-air, maar nu met extra vrije stoel dus beetje beter dan. De lucht was vochtig en rook naar groen en vooral schoon, best een verademing na smerig-stinkend-maar-wel-superleuke-Aziatische steden. We voelden ons gelijk thuis..

Met de 24h partybus naar t hostel gereden, en om 7:00 konden we erin, een 4 persoons hokkie, maar gelukkig maar met zn tweeen deze keer. Best gek weer, zo boven elkaar slapen..
Tis hier steeds iets van 35 graden, superzweetweer, maar we hebben dan ook een zwembad voor de deur, ja we zorgen goed voor onszelf!
Maag nog steeds aan t bijkomen van de gebakken tong en kwallereepjes met gratis crash-dieet, (sonja bakker is dr niks bij) dus 's avonds lekker worstjes gebakken met aardappel en witte bonen in tomatensaus, lang leve de westerse wereld!!!

Toen dachten we even serieus te gaan Jobhunten, maar helaas, t was al Paasvakantie, dus alles 4 dagen dicht. Balen... Om de korte tijd hier toch maar nuttig te besteden hebben we maar meteen onze Kakadu National Park Tour gedaan, dat was toch waarvoor we naar Darwin gekomen zijn.
Dus de volgende morgen om 6:00 stonden we op onze jeep te wachten..En het was de moeite waard!! Drie dagen gekampeerd, gewandeld, gezwommen, op rotsen geklommen en er vanaf gedoken op de mooiste plek van Australie! Supermooie watervallen en rotsmeertjes en gebergten en veel over de Austalische bosjemannen geleerd. Die hebben toch wel wat meer cultuur en historie dan ik eerst dacht. Ongelooflijk hoe die leefden in en van en met de natuur, totdat de grote witte mannen alles om zeep kwamen "helpen"..

Voorbeeldje: sommige gebieden hier noemden ze "ziek land" en waren voor de stamleden verboden om in te komen, want mensen werden ineens ziek, en kregen allerlei geboorte misvormingen ed. Niemand kwam daar dus, en zo wel, werden ze gewoon van de berg gegooid of iets dergelijks.. Ging prima voor duizenden jaren, totdat de Europeanen kwamen, die ontdekten dat er daar Uranium in de grond zat en zoals wij zonodig alles moeten onderzoeken, uit elkaar halen, en veranderen, werden er nucleaire mijnen gebouwd en werd alles uit de grond gehaald met de welbekende gevolgen voor onze moderne wereld.. Die bosjesmannen waren nog niet zo dom toch? Een beetje leven en laten leven, kunnen we veel van leren.

Maar goed. De tour was super! zie foto's! En na de derde dag van onze tour kregen we een gratis maaltijd in de pub in Darwin! Van het een kwam t ander en t was een superavond! We deden mee aan de pubquizz, van elke groep moesten mensen naar voren komen om een spel te doen, en ja, ik was de lul. Voor ik t wist stond ik in de zaal in kledingstukken e.d. die ik zo snel mogelijk uit t publiek moest halen, : sigaret, telefoon, 20 dollar, bh, jongensonderbroek, meisjesslipje, en toen moest ik in de finale een jongen kussen, maar k was te laat, die andere finalist was net iets sneller, jaja, ikweethet..kom maar met t commentaar. kan wel tegen een stootje.. (en nee, er zijn geen foto's) ik was in elk geval niet de jongen die zn onderbroek uit moest trekken midden in de pub.. Onze groep werd uiteindelijk 2e en 3e, en we konden de hele avond gratis champagne en bier drinken.. ja, je moet er wat voor over hebben..

Vandaag hebben we een baan gevonden: morgen gaan we auto's wassen!! Jawel, een schip vol, dagenlang, voor Toyota, de boot was te laat, en de mensen willen hun auto's. Dus ja, lekker fris dachten wij. Je hoefde alleen maar een internationaal rijbewijs te hebben, maar die van ons is net 10 dagen verlopen.. nou maar hopen dat ze t niet zien.
Intussen hopen we een baan te vinden op een parel-schip, oesters vangen, 2 weken op zee, schijnt goed te verdienen en is weer eens wat anders. Als t niet lukt zien we wel weer, tot nu toe is het hier vet kicke!

Bonensoep!!

PS. fotoruimte is weer vol...

• 26 Maart 2008 - 08:03

Collegas:

Wij lezen steeds dat je werk zoekt. Nou bij ons is altijd wel werk, dus als je weer eens omhoog zit, neem contact met ons op. Je weet het nummer in Wierden nog wel

• 26 Maart 2008 - 12:31

Joost:

Hmmmm.... Kwal-burger... Hmmmm...

Altijd leuk om weer wat te lezen en succes met die parel boot!

• 27 Maart 2008 - 17:54

Nicol:

hoi

zo dat is weer snel een berichtje uit het lekkere warme land. Het lijkt hier nog niet eens op de lente.

NOu als je ziet wat je met een spelletje daar kunt winnen is het nog niet zo gek om "de lul" te zijn.hihi

Nou heel veel succes met de auto's wassen. En hoop dat jullie snel op de boot terecht komen

groetjes nicol

• 28 Maart 2008 - 02:01

San:

hai zussie!!!!!

GEFELICITEERD!!!! weer een jaartje erbij! heeft dirk ons cadeautje al gegeven???
    hoop dat 't goed is.. is zo lastig als je aan 't reizen bent!

ik weet dat je nu waarschijnlijk auto's staat te wassen, maar toch heeeeel veel plezier vandaag!!!

dikke kus
    san en bart

• 28 Maart 2008 - 09:06

Els:

Lang zal ze leven(3keer) in de gloria (3keer) Hieperdepiep hoera (26keer)
    Debbie van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een gezellige dag van! Heel veel groetjes en kusjes van: Els, Tom, Nick, Lotte, Dirk, Jill (jaja) en Jessie.
    Ps. En natuurlijk jij ook gefeliciteerd Dirk!

• 28 Maart 2008 - 13:59

Kitty:

Hoi Debbie en Dirk

Deb gefeliciteerd met je verjaardag en geniet samen met Dirk van deze dag. Laat je maar lekker verwennen.

Groetjes van Peter, Kitty en de kids

• 28 Maart 2008 - 17:14

Tjardy Yvette Jesse:

HIEPER DE PIEP...! HOERA!!!!!
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Veel liefs en kusjes van ons....

• 28 Maart 2008 - 18:04

Margo:

Hoi deb.. w.s. als je dit leest ben je al niet meer jarig. Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop dat je een leuke dag heb gehad.
    xxxxxjes

• 28 Maart 2008 - 21:45

Ticko En Ap:

Heeeeej verre vrienden, hoe is het daar. Hier weer effe iets vanuit Ticko's-Place te Doetinchem.. Als eerste Debby GEFELICITEERD!!!!! Jammer kunnen wij nu niet samen een pintje in jouw geval een lekker glaasje Port drinken op jouw VERJAARDAG. Maar wij proosten wel effe op je verjaardag hier. 'PROOST MEID EN NOG VELE GELUKKIGE JAREN'.
    Dat glaasje Port dinken wij nog wel als jullie weer in ons midden zijn en voor onze Dirk een LPG-tje (oftewel een Lekker Potje Grolsch). Spreek jullie weer en de Groetjes van iedereen uit Ticko's-Place te Doetinchem
    ps we missen jullie nu wel erg hoor