Samen met San & Bart - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu Samen met San & Bart - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu

Samen met San & Bart

Door: Deb

Blijf op de hoogte en volg Debbie & Dirk

17 Maart 2008 | Singapore, Singapore

Ondertussen zijn we alweer een paar dagen weg uit Hong Kong. De dag nadat de fam was weggevlogen hebben we bijna de hele dag geslapen.
Daarna nog even naar Ocean Park geweest (was stiekem veel leuker was dan Disneyland). Onze eerste rit was de wild waterbaan en we waren dan ook zeiknat. Toen moest de dag nog beginnen. We hebben verschillende shows gezien, oogcontact met dolfijnen gemaakt en in verschillende attracties gezeten en heel veel vissen en kwallen gezien. Was een stuk mooier dan 'De Ocean in Burgers Bush'.
In Hong Kong nog een nieuwe camera aangeschaft (ja, als je er toch bent...) en van Joy afscheid genomen.

Joy, you're really great, miss you and thanks again for everything. We will see you later in Hong Kong or Holland and than you stay in our place.
En ome Bennie jij ook heeel erg bedankt dat we in je appartement mochten blijven en je van alles geregeld had. En natuurlijk voor je verjaardagscadeau het is heel goed besteedt!

Vervolgens op naar Macau. Het Las Vegas van Azie. We zijn dan ook naar het casino geweest met niet veel geluk (maar ja je kan niet alles hebben).

Toen op naar Singapore... Dirk was ondertussen best ziek geworden van ons eten van de avond ervoor. Kwal met varkenstong (die Chinese tekens zijn toch best lastig soms..). Al moet ik zeggen dat die kippenvoeten (wel zonder nagel) in Hong Kong goed te eten waren.. aardig veel bot, maar wel lekker mals vlees of zou het alleen vel geweest zijn??.
We hebben de hele dag rustig aangedaan. Banaan gegeten en beetje geslapen in het park tussen de lokale bevolking.

De vlucht was krapjes. Ik had al bijna geen ruimte laat staan Dirk, maar ja als je goedkoop vliegt moet je er wat voor over hebben. (Dirk ->lees: voet van achterbuurvrouw in kont, en kapsel van voorburen in je neus)

In Singapore aangekomen stonden San en Bart al op het vliegveld en we konden ze zien door een glazen raam. Echt leuk om weer bij ze te zijn!
Ze hadden voor ons al metrokaarten gehaald (flashbacks naar Hong Kong) en het hostel geboekt waar we in slapen.
Dirk en ik hebben een 2-persoonskamer. Lekker luxe! San en Bart een 12-persoons in het hostel ernaast. Verschil moet er zijn.

We zijn gaan borrelen in de bar onder in ons hostel. Bundaberg rum uit Australie, maar ze kennen hier wel prijzen het is zelfs nog duurder dan in Aussie!

Vandaag hebben we rustig aan gedaan...beetje gewinkeld en Dirk veel gerust en toast gegeten met pindakaas. Wij (San, Bart en ik) zijn naar de Indier geweest was heeeel lekker (fijn weer eens een echt kopje Chai).

We zijn net terug van onze nachtsafari in de Singapore Zoo. Met het trammetje rond langs alle wilde dieren. Bart vond het maar al te spannend, zo aan de buitenkant, zonder deuren in de tram langs de leeuwen en tijgers op!
Was best raar zo in het donker in de dierentuin. Beetje jammer alleen van de foto's aangezien je geen flits mocht gebruiken in het park.

Nu even een berichtje vanuit het 24-internetcafe en morgen vliegen we alweer naar Darwin (noord Australie) lekker accomodatie en werk zoeken... het is wat het leven als backpacker!

• 17 Maart 2008 - 16:31

Bennie:

Hai Deb en dirk,

Graag gedaan. Mooi dat jullie het naar de zin hebben gehad. Nachtleven daar is ook mooi. Vermaak jullie, groeten aan San en Bart en kom heel weer terug.

• 18 Maart 2008 - 21:06

Tjardy=yvette:

hoi hoi is het mogelijk dat jullie een adres hebben voor een geboortekaartje of kan die beter met de flesse post?
    zo te lezen hebben jullie het wel naar je zin. mooi... xxxxx ons

• 18 Maart 2008 - 21:06

Dollie:

erectie geslaagd

• 19 Maart 2008 - 13:12

San En Bart:

hai deb en dirk!

singapore was zeker gezellig... voel je je al wat beter dirk??
    nachttrein viel ons best tegen. veel te veel gehobbel!!! je werd alle kanten op geslingerd in je bed! maar goed... nu zijn we op onze bestemming --> cameron highlands. kuala lumpur maar over geslagen...

enne.. voor nu: veel plezier met werken! wij genieten nog even 3 maanden van onze vakantie. VERSCHIL MOET ER ZIJN!!!!!!!!!

we houden jullie in de gaten..misschien tot in laos of vietnam ofzo... we zien wel!

dikke kus
    san en bart

• 19 Maart 2008 - 14:50

Joy:

Heya Guys!! Guess what I still found in the ref .... sushi from last Wednesday ..he he :-) Had fun and big laugh with you...yeah. Always be safe plzzzz

• 22 Maart 2008 - 19:40

Lulu:

wat zijn jullie ongelofelijke schatjes zeg !
    echt heel erg bedankt voor de cadeautjes!!
    kus

• 23 Maart 2008 - 12:41

Oma:

Debbie, alvast gefeliciterd met je verjaardag! Ik heb jullie berichtjes gelezen en de foto's gezien en zie dat jullie het nog goed gaat! Het is nu Pasen en het is hier erg koud; er is sneeuw op komst; 57 jaar geleden lag er ook sneeuw op 28 maart, toen Gerard is geboren is. Jullie zullen het wel lekker warm hebben. Vandaag ben ik bij Louise en morgen ga ik naar Gaaanderen bij je ouders lekker eten!
    Verder gaat alles goed hier. Ik wens jullie alle goeds toe en een heel fijne verjaardag!
    Groetjes van oma en de familie uit Malden.

• 24 Maart 2008 - 09:31

Jesse:

lieve Ome Dirk en Tante Debbie bedankt voor het cadeau!
    dikke kus Jesse...

Ik (yvette) ben nu al 37 weken geweest dus het schiet alweer op! als het goed is ga ik nog een afdruk maken van mn buik, als jullie dan 'ooit' terug komen kunnen jullie toch nog mn buik zien..!
    Ik denk dat jullie weer wat van me horen als de baby is geboren, ja debby je hebt het goed wat het word... maar jullie horen het zodra de baby is geboren! ik kan niet wachten! haha
    Veel liefs...

• 24 Maart 2008 - 19:05

Pamela Maas:

Hey Debbie! (remember me? paardrijden..Bep..Mickey..Katja:P;))
    Jeetje, eindelijk gevonden!
    Wow, wat een verhalen zeg!
    Heb zelf ook enkele maanden in Australië rondgetrokken nu ik dit lees krijg ik weer de reiskriebels!
    Meid geniet er nog lekker van!!
    Ik ga weer verder je berichtjes lezen en me aanmelden voor je mailing list!!

Take care!! xx

• 24 Maart 2008 - 21:32

Nicol:

Dat krijg je er van als je van die rare dingen eet? Dat kan wel eens verkeerd gaan. hihi.
    Hoop dat je weer beter bent dirk.
    Weet niet of jullie aan de paasdagen hebben gedacht maar prettige pasen.

groetjes nicol