Roadtrip - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu Roadtrip - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu

Roadtrip

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie & Dirk

04 Mei 2007 | Australië, Bundaberg

Het begint hier ergens op te lijken... we hebben een auto met campingspul en werk!!
We zijn zo'n anderhalve week in het dure Sydney geweest. Het geld vliegt er je zakken uit, maar we hadden even tijd nodig om alles goed uit te zoeken voor we een auto gingen kopen.

Het eerste hostel zijn we na twee nachten weggegaan. We voelden ons erg oud daar tussen de 20-jarigen met erg hoog giebelgehalte (en het was ook nog eens verboden voor alcohol). Het hostel waar we vervolgens in verbleven was net Macandra... alleen maar feesten!! Dat werkt ook niet echt in het voordeel voor je portemonnee! Maar ja, voor de rest was er weinig anders te doen, want we zaten in de rosse buurt van Sydney!! Allemaal heel vervelend dus...mensen ontmoeten, drinken en fast food.

Nadat we onze Ford Falcon stationwagon (van een Belg) hadden gekocht, zijn we 5 dagen geleden met zijn vieren weggereden uit Sydney. Een jongen (Aron cq Mungo) en meisje (Rachel) uit Engeland (want dat scheelt in de benzine- en eetkosten, maar is af en toe toch al best vermoeiend).
Onderweg, op zoek naar de zon en werk, kregen we na 200 km een lekke band! Goed begin! Maar dat kon de pret niet drukken!
Toen het donker begon te worden (en dat is al rond 17.30 uur) moesten we op zoek naar een slaapplek. We zijn ergens een bos ingereden waar een bordje voor stond met 'camping'. Daar hebben we onze eerst walibi's gezien!! (de eerste kangoeroe kwam de dag erna.....dood langs de kant van de weg...)
Na 10 km zandweg kwamen we bij een meer waar een paar open plekken waren. Dit was de camping!?! Geen receptie, douchejes of caravans gewoon een open plek bij een meer en je mocht er vuur maken... helemaal geweldig dus!! Er was wel een hokje met een eco-wc (lees: wc met daaronder een gat in de grond). Ik was helemaal in mijn element. Gelukkig hadden we wat drinkwater, noodlesoep en wat sla bij ons. Dit was dan ook ons diner. Wie heeft er een campingwinkel nodig?? De afwas met meerwater en een kampvuurtje voor licht. Perfect!!

De volgende dag weer vroeg op pad op zoek naar het geluk. Na de hele dag rijden en veel eten gehaald te hebben, zijn we illigaal gaan camperen bij 2 vriendinnen van Mungo op een of andere camping. Daar hebben we een fatsoenlijke maaltijd gemaakt in de keuken met groenten en zo. Erg lekker kan ik je vertellen! We hadden er zelfs een lekker portje bij! Die kan je hier kopen in 4 liter dozen met tapje!

De avond erop wilden we vroeg een camping vinden, zodat het we niet onze tenten in het donker op hoefden te zetten. Na wat (lees: uren) ronddwalen moesten we tanken. Vervolgens zijn we de bergen ingereden opzoek naar een camping. Toen we eindelijk (het was ondertussen al donker) het bordje gevonden hadden stond de weg blank! Er liep een soort van rivier over heen. We konden niet verder en besloten om de tenten dan maar in het natuurresevaat op te zetten. Stiekem. Uitgebreid eten gekookt en weer vroeg erin. Kwart over zes 's morgens zaten we alweer bepakt en bezakt in de auto op weg naar zon.

Nu staan we op een camping (met douchejes) hier in Bundaberg waar we minstens een week blijven. Sinds gisteren hebben we werk...courgettes plukken. Morgen moeten we om 6 uur beginnen. Ben benieuwd. Met z'n zessen, nog twee mensen uit (ja alweer) Engeland die we ontmoeten hebben gaan ook mee. We verdienen 2,50 per emmer (20l). Nu maar eens kijken hoeveel we er kunnen op een dag!

  • 04 Mei 2007 - 18:06

    Nicol:

    zo nou dat word wat emmertjes plukken om een vatsoenlijk salaris te hebben nou heel veel geluk en plukse zou ik dan maar zeggen
    groetjes nicol

  • 05 Mei 2007 - 11:39

    Barto:

    Er was wel een hokje met een eco-wc (lees: wc met daaronder een gat in de grond). Ik was helemaal in mijn element.
    Yep, ik zou ook helemaal in mijn element zijn hehe
    Goed man beetje chillen daar en nu plukken maar..
    ‘I was sitting,waiting,wishing’ zou ik maar zeggen.

    Zo mijn eerste reactie. Wat een ervaring……..

  • 05 Mei 2007 - 13:14

    Gait:

    Hoeveel emmertjes heb je nodig om 4 liter Port te kunnen kopen ;-)
    Groeten Gait

  • 05 Mei 2007 - 17:12

    Diny:

    Hoi Dirk en Deb, ik lees jullie belevenissen altojd en geniet ervan. Nog steeds )DIRK) wacht ik op je beloofde kaart. liefs en take care Diny

  • 05 Mei 2007 - 17:49

    Etelka:

    O my God!!
    ik lees jullie verhaal en ben blij dat jullie helemaal in jullie element zijn. Het zou echt helemaal niets voor mij zijn illegaal camperen, ecoWC en noem maar op. Maar daarom zit ik hier in NL en jullie daar.
    Heel veel succes met courgettes plukken.

  • 05 Mei 2007 - 17:51

    Etelka:

    Is het nou een woordgrapje van Nicol, want ze plukken per emmer niet per vat. Anders vind ik het erg gevat.

  • 07 Mei 2007 - 08:49

    Joost:

    Zo, nu al avonturen beleven en je bent pas "net" onderweg. Dat moet een tof jaar voor jullie worden!
    En een dode kangaroe... Da's nog wat anders dan een platte egel langs de weg.

    Veel plezier met plukken hoor!

  • 08 Mei 2007 - 18:22

    Teddy Bear:

    Hoi Guy'ssssssss

    Hier bun ik where.
    Hoe gaet i know. is dat plukken wel wat fur how twee. Hai nie better wat kunnen zoeken in de auto's bv slepdienst of zo.
    Of patientennnnnn helpe in the rimboe. Dass toch full mooier of nie.
    Ik go moar where is, and wens uw too full geluk en wijsheid toe.

    Mooi Land woar toch well makkelijk wark kunt kriegen. En dat bliek dan wel weer.
    Heel full starkte met wai ook doet.
    Sprekken mekoar nog wel.


    Greating Teddy Bear

  • 09 Mei 2007 - 17:26

    Thijs:

    Heey Debbie & Dirk wel een goedoe hoor met die camping's nso.. En gefeliciteerd met jullie nieuwe job!:d
    Heel veel geluk verder met jullie reis!!
    Groeten... Thijs

  • 10 Mei 2007 - 07:31

    Bennie:

    Hi Deb,

    Ik zie al dat jullie je wel redden. Ook niet anders verwacht moet ik zeggen. Ik zal de pagina eens regelmatig bekijken. Hou je taai en groeten aan Dirk.

    Bennie en Doré

  • 10 Mei 2007 - 18:01

    Nicole Ten Have:

    Hallo Debbie en Dirk,

    Eindelijk een keertje tijd om jullie verhalen te lezen. Leuke en spannende dingen hebben jullie meegemaakt. Ben zeer benieuwd wat jullie van australie vinden. Zal voor mij voorlopig er niet in zitten om het met eigen ogen te zien.
    Ik wens jullie nog veel plezier en werkse.

    Tot mails. Groetjes Nicole

  • 12 Mei 2007 - 09:17

    Marloes:

    Hey Debbie,
    We hebben elkaar heel lang niet gesproken wat ik eigenlijk wel jammer vindt. Vandaar ook dit berichtje.
    Ik hoorde van Thijs dat je op wereldreis bent met Dirk.
    Ik wil jullie heel veel succes wensen en hoop dat alles goed gaat.
    misschien spreken we elkaar wel als je weer terug bent.

    groetjes marloes

  • 13 Mei 2007 - 13:55

    Tjardy :

    hey schatjes alles nog goed. begin jullie nu al te missen .dus jullie zitten al in australie goed man! jesse probeert mij te helpen , . m hmet tiepen .courgettes plukken?moet ook gebeuren of niet hoop dat jullie elke dag er een feestje vankunnen maken .de groeten. tjardy en Jesse

  • 15 Mei 2007 - 17:17

    Stacey:

    Dat wordt flink bikkelen om wat euro's te verdienen! Heel veel sterkte ermee!

    We blijven jullie avonturen met enthusiasme volgen! Groetjes, Stacey & Lars

  • 18 Mei 2007 - 16:46

    James:

    Hoe is it Duisy. Wats gebeurt. Ik ben hier in Sofia nu. Mensen zijn een beetje vreemd. Half russisch(Or how ever you spell it). Mooi stad!
    Kemperman, hoe is it? Ben jij werken? Heb ik een smoesje gehoord?, dat jullie zijn werken met comcommers of courgettes(cucumbers). Oh, de antwoord staat boven, niet slim.

    Duis, dat is niet zo goed jongen??? Alles in orde Duis? of heb jij problemen met jou klein nippletje?
    Heb jij een internet connectie duis? Ik ben altijd in google talk.

    Well, at least I tried to write in Dutch, very difficult to write. Hope you understand.

    Good luck
    James

  • 20 Mei 2007 - 17:22

    Joezoef:

    nog bedankt voor de postzegels namens mijn vader .
    moet je maar zeggen wat dat kost als jullie terug zijn.
    willen jullie uit nieuw zeeland lord of the rings postzegels meebrengen complete serie als het mogelijk is 2 series wordt betaald.
    en probeer eens met een kangaroo te vechten dirk eens zien of je klappen krijgt moet je wel op foto zetten kunnen wij ook nog lachen nog een goede reis patrick en jingo
    ook de groeten van de rest van de familie

  • 23 Mei 2007 - 19:39

    Herman Susie:

    hallo jullie 2 hoop dat alles goed met jullie gaat en hoop dat jullie schat rijk terug ko
    omen en vergeet ons niet he gewoon aan het kleine nederlandje blijfen denken dan gaat alles goed groetjes van herman en susie jullie beurtjes doeiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie & Dirk

EINDELIJK het is zover we gaan onze droom waarmaken: OP WERELDREIS!!! Nou ja 'wereld'reis... we gaan op reis om een klein stukje van de wereld te zien. Om te weten hoe het is rond te trekken met alle vrijheden en beperkingen. Lachen, huilen, werken, vakantie vieren en geweldige dingen zien, horen, ruiken en voelen. Hopelijk kunnen we genoeg tijd en mogelijkheden vinden om jullie daarvan een beetje op de hoogte te houden!! Hier alvast wat oude foto's voor de fun.. (x Deb)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 73253

Voorgaande reizen:

19 Maart 2007 - 03 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: