Vertrek India en aankomst Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu Vertrek India en aankomst Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu

Vertrek India en aankomst Australie

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie & Dirk

20 April 2007 | Australië, Sydney

Na heel veel geluk zijn we in Australie aangekomen. In Mumbai hadden we wat problemen in het hotel. We hadden de was laten doen en een t-shirt van Dirk kwam er viezer uit dan dat ie erin ging plus dat de vullingen uit mijn bh miste. Het hotel (ook nog eens een hele dure) zou het oplossen. Half 17 's middags zou het klaar zijn.
We waren rond half 18 terug om de tassen en de was op te halen (ons vliegtuig ging half 22). De heenweg hebben we een uur in de taxi gezeten naar het centrum toe, dus we waren ruim op tijd. In het hotel vertelde ze dat het nog niet klaar was en we moesten een half uur wachten. Na het half uur nog niets... nog een paar keer vragen, maar drie kwartier later zaten we er nog. We moesten nu echt gaan anders zouden we niet op tijd zijn voor het vliegtuig. Om 18.50 kwamen ze aanzetten met onze natte was. Dirks t-shirt was niet meer schoon te krijgen en mijn vullingen waren terecht, maar ineens meer zwart dan blauw. We vroegen wat ze hieraan gingen doen. De balimeneer begon te lachen en zei 'niets'. Ondertussen, na zo lang wachten, waren we al aardig aan het koken en na zo'n onbeschofte manier van doen al helemaal!! We hebben flink laten weten dat we het er niet mee eens waren en gaan dan ook de betaling voor de was (die per creditcard is gebeurt) terugdraaien.
Maar goed, het was intussen 19 uur en we moesten voor 20.30 ingecheckt zijn. De taxichauffeur vertelde ons dat door de drukte in het verkeer het 2 uur zou duren!!! Hij had gelijk...om 21 uur stond ik bij de incheckbali na (net zoals in de film) keihard door het vliegveld gerend te hebben. Dirk kwam nog iets later met de 2 backpacks. Het vliegtuig had vertraging en we mochten nog mee. Wat een geluk was dat!!! We moesten nog wel een formulier invullen waarom we te laat waren. In het vliegtuig werd ik pas weer rustig POEH!!
De vliegreis was wel leuk met veel goeie films. Heb alleen niet echt kunnen slapen (3 uurtjes), omdat ik geen houding kon vinden en als ik sliep droomde ik dat ik geen houding kon vinden..
We zitten nu in een hostel met 6 anderen op een kamer en hebben net een introductie gehad. Taxnummer aangevraagd, info over auto/werk/ bezienswaardigheden uitgezocht. Werk genoeg hier. In de taxirit naar het hostel toe werd ons al gelijk wat aangeboden! Maar we moeten nu eerst beslissen waar we heen willen. We zijn erg enthousiast! Dirk heeft al een Australisch nummer (ik moet nog een telefoon kopen), het nummer is 0061448526921 (zijn oude nummer is dus niet meer in gebruik!). Nu moeten we nog een bankrekening openen en nog wat andere dingen.
Het geld gaat nu wel even wat sneller! We hebben ook al zoveel dingen gezien die we willen doen!! Ik denk dat het erg leuk gaat worden hier.
Ik wil trouwens nog wat vertellen over ons vertrek in Pushkar. Toen ik mijn tas aan het inpakken was hoorde ik een harde POF. Ik keek naar de deur en toen stond er een hele grote aap!! Ik keek hem aan en hij mij. Ik schrok me dood en dacht alleen maar 'wat ga ik nu doen??' Dirk had het vanaf beneden gezien en kwam eraan met een stok. Daar schrok hij van en ging ervandoor. Poeh, dat was wel weer wat. Ik weet niet was ik gedaan zou hebben als hij naar binnen was gegaan.
Maar goed, nu Australie, we zijn hier nog wel even een paar dagen druk en als we meer weten zijn jullie de eerste die het horen. Tot snel kus Deb

  • 20 April 2007 - 09:06

    Nicol:

    he gelukkig jullie zijn op jullie volgende bestemming heel veel succes met leuk werk vinden

    groetjes nicol

  • 20 April 2007 - 10:45

    Webmaster:

    Wegens belediging van een wereldreiziger in functie is de opmerking van Collegae uit Wierden verwijderd. Men wordt verzocht zich te beperken tot positieve feedback. (art. 64b sectie b)

  • 20 April 2007 - 12:21

    Joost:

    't Is toch wat met die wierdenaren :P

    Leuk om dit allemaal te lezen hoor! En wat een avonturen allemaal :| Zie je ook eens een keer andere apen dan die van hier op het werk (zoals ik) ;)

    Veel succes met het vinden van een leuke baantjes daar Down Under en kijk uit voor de crocodiles!

    Groet'n oet Ensche

  • 20 April 2007 - 14:28

    Thijs:

    Heey Debbie&Dirk wat een gedoe daar op in het hotel... maar nu zitte jullie weer op de goeie weg. Heel veel plezier verder in australie!! Groeten...thijs

  • 20 April 2007 - 16:29

    Sonja:

    Hoi,

    Gaaf dat je nu in Australie bent. Alweer een maand voorbij, wat gaat de tijd ontzettend snel. Leuk om jullie belevenissen te lezen. Ik hoop dat je snel een baantje vindt en dat je nog veel mooie verhalen schrijft.

    Groetjes Sonja


  • 20 April 2007 - 19:18

    Teddy Bear:

    When the trobble is hoog moei effe berichten dan stuur ik effe somebody.

    Have a lott of fun.
    Heel veel plezier met alles wat jullie doen. Hei Dirk Why heb je the monkey not send to Holland in plaats met stok verjagen.Stark wark van jou.
    Deb what's for snakey's

    Greatings Teddy Bear

  • 21 April 2007 - 10:32

    Louise:

    Wat een spannend vertrek naar het vliegveld en dat verhaal met de aap; net iets voor jullie. Fijn dat julie goed aangekomen zijn in Australie; heel veel succes met het zoeken naar tijdelijke woonruimte en werk.
    Heel veel groetjes van ons allemaal!
    Louise

  • 21 April 2007 - 10:57

    Els:

    hoi debbie en dirk, fijn dat jullie het gered hebben naar australie, en nu maar werk vinden en genieten van het land! doen jullie de groetjes aan de flying docters? groetjes els, tom en de rest!

  • 21 April 2007 - 20:56

    Joke (schoonzus Ans):

    hoi luitjes wat hebben jullie het geweldig daar. maak er nog een leuke tijd van . hartelijke groetjes en kijk goed uit, wij volgen jullie doeiiiiiiiii

  • 22 April 2007 - 18:16

    Jan:

    HEE Dikkie Duis en Debbie,

    Gezellig zo'n site, kan ik nog wat eens over jullie lezen. Maak er een mooie tijd van!

    Groeten Jan

  • 23 April 2007 - 17:36

    Joezoef:

    je bent toch niet bang voor een aap en nog een goede reis heb ook slecht bericht karin heeft borstkanker
    er is al een borst geamputeerd en volgende week start de chemo
    groetjes joezoef
    \

  • 23 April 2007 - 19:50

    Sule En Loesje:

    He wereldeizigers, het regent gewoon in Spanje nu! We zitten gezellig saampjes in het internetcafe en ik heb sule net jullie avonturen laten zien. Ben gister aangekomen en het is nog wel wazig allemaal maar heb wel een super afscheid gehad. Nu nog op zoek naar een appartement met logeerkamer voor als jullie uitgereist over een tijd. Maar eerst maar eens volop genieten van de outaback en we lezen het wel weer. Dikke kus Loes

  • 26 April 2007 - 16:54

    Karin Ten Broek:

    Eeej Debbie en Dirk! Super leuk om jullie verhalen te lezen! Ik krijg ook zin om hier weg te gaan! Geniet maar lekker van al het moois wat Australie te bieden heeft, maar dat komt vast goed! dikke kus van ka

  • 28 April 2007 - 18:29

    Josien :

    Hoi D&D
    Bedankt voor jullie kaartje en we komen zeker langs als jullie terug zijn!!!
    Maak er nu nog maar wat moois van!!
    Heel veel liefst xxx Josien en Ronnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie & Dirk

EINDELIJK het is zover we gaan onze droom waarmaken: OP WERELDREIS!!! Nou ja 'wereld'reis... we gaan op reis om een klein stukje van de wereld te zien. Om te weten hoe het is rond te trekken met alle vrijheden en beperkingen. Lachen, huilen, werken, vakantie vieren en geweldige dingen zien, horen, ruiken en voelen. Hopelijk kunnen we genoeg tijd en mogelijkheden vinden om jullie daarvan een beetje op de hoogte te houden!! Hier alvast wat oude foto's voor de fun.. (x Deb)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 73221

Voorgaande reizen:

19 Maart 2007 - 03 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: