Jarig in India - Reisverslag uit New Delhi, India van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu Jarig in India - Reisverslag uit New Delhi, India van Debbie & Dirk - WaarBenJij.nu

Jarig in India

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie & Dirk

30 Maart 2007 | India, New Delhi

Het is erg vreemd, leuk, eenzaam, bijzonder en speciaal om jarig te zijn in een ander land. Ik ben erg verwend door Dirk met een massage, lekker eten & drinken, dagje uit en gezelligheid. Maar toch is het ook eenzaam zo zonder familie en vrienden. Pap en mam belde half 4 's nachts (24 uur Nederlandse tijd) op om me te feliciteren, wat heel bijzonder was.

Na Dirks massage zijn we per scooter (fietsen zijn ingewisseld voor een luier vervoersmiddel) naar het strand gegaan voor een Englisch breakfast. Heerlijk was dat!
Vervolgens zijn we via de highway naar Anjuna (60 km verderop) gegaan. Daar is namelijk een hele beroemde hippiemarkt met wel meer dan 1000 kraampjes.

De highway (snelweg) hier is erg bijzonder en een hele ervaring. Je mag er met je scooter op. Voor de bestuurder is het verplicht een helm te dragen, maar niet voor medepassagiers. Ons scootertje rijdt ongeveer 70 km per uur en met die snelheid haal je nog met gemak veel bussen, riksja's en vrachtwagens in. (En dat is maar goed ook, want op ik ben aardig aan het hoesten van alle uitlaatgassen en andere onverklaarbare gassen die je uit voertuigen ziet ontsnappen!)
Sta er niet versteld van dat er in één keer een koe, hond, geit, kat, varken of mens op de weg loopt. Ook kan je er rotondes, drempels of stilstaande bussen tegenkomen. Heel apart allemaal, maar ook levensgevaarlijk met zoveel verkeer. Elke dag zijn er ongelukken en dat is ook niet zo gek.
Er staat ook veel politie te controleren. Alle buitenlanders werden aangehouden en deze keer was er geen ontsnappen aan. (Vorige week stond er ook politie hier in Colva te controleren. We hebben het trucje van het gas erop toegepast en net gedaan of we gek waren, want we hadden het rijbewijs niet bij ons. Dat scheelde alweer een dikke boete.) Maar zoals ik al zei deze keer was er geen ontsnappen aan en we moesten stoppen samen met vele anderen. Gelukkig hadden we nu wel aan ons internationale rijbewijs gedacht en we mochten doorrijden. Die vele andere hadden hoge boetes, die de politiemeneren vervolgens in eigen zak steken.

Anjuna is dé feestplek van Goa. Hier komen alle technogangers en chronische hippies naar toe. Echt een leuke sfeer. De weg naar de markt was een smal zandpad die met scooter net te bereiken was. Op de markt was echt alles voor hippies te krijgen van tassen, sieraden, kleren tot waterpijpen aan toe. Wel was het 40 graden of zo die dag dus we waren snel oververhit en Dirk had beide armen zwaar verbrand op de scooter en dus zijn we niet zo heel lang gebleven. Onderweg zagen we Domino's pizza, dat werd de volgende bestemming. Erg lekker na al dat Indische eten.
's Avonds steak (wat meer een filetlapje was) gegeten met patat aan het strand. Vervolgens hebben we geborreld met Sunil (eigenaar van het guesthouse waar we verblijven (www.heavengoa.co.in)) en Carrol (Engelse mevrouw die hier ook slaapt). Dat was erg gezellig en we hebben veel goede gespekken gehad.

Toen we eerder die avond de scooter gingen terug brengen feliciteerde de jongen van de verhuur mij. Hij had 2 dagen daarvoor opgevangen dat ik jarig was en had het onthouden. Echt heel cool!!!!
's Ochtens hebben de gasten van Haeven Goa ook nog 'happy birthday' gezongen. Dat was ook heel tof!! Dus al met al een hele leuke, speciale verjaardag!!

De volgende dag zag ik alle smsjes en berichtjes op mijn mail en de site. Heel erg bedankt allemaal dat jullie aan mij gedacht hebben.

Lulu, echt een hele toffe tekening wat je gemaakt hebt. Heel origineel!

Harry en Louise, we hoorden van Rianne dat we fotoruimte van jullie hebben gekregen. Heel erg bedankt!

Oma Snik, echt super stoer om met 84 jaar nog internet te leren en we sturen snel een mailtje!

Henk en Ria, echt geweldig dat jullie een bloemetje naar pap en mam hebben gebracht. Waardeer het echt heeeeel erg en veel plezier als jullie uit eten gaan. Smakelijk eten!

Sonja, echt leuk dat je me op de hoogte houdt en dat je aan mijn verjaardag denkt. Zit er een jongen tussen de sollicitanten?? Voor de rest alles goed met jou?

Els, heb je je operatie al gehad en wil je je e-mailadres sturen? Maria heeft mijn adres wel. Knuffel voor Daan.

Kitty, het voelt goed om halve Sarah te zijn. Ik voel me een stuk wijzer.

Nicol, zorg je ervoor dat er niet teveel analisten zijn als ik terug kom....

Ticko, lief van je om aan me te denken! Hoe is het dan met Ap we hebben nog steeds niets van hem gehoord?? En met je hondjes?

Roel & Kris, het is geen Grolsch, maar waterig bier is goed voor dit klimaat.

Claudia, dan ga je toch wel een site openen, he??

Malou, Dirk belt je snel, want hij mist je....

Over een paar dagen gaan we naar het noorden richting Jaipur en 18 april vliegen we naar Australie, dan zijn we hier een maand geweest en wordt het tijd maar weer eens aan het werk te gaan. Heb ik eigenlijk ook wel weer zin in, maar nu eerst nog even van India genieten!!!

• 30 Maart 2007 - 20:50

Toot hooooooreeeeenssss
    teddy Kram

• 30 Maart 2007 - 21:00

Ria En Henk:

Geweldig die belevenissen; ik heb al een uitgever geregeld voor die mooie verslaglegging van jouw Debbie.
    Ik begrijp nu waarom jullie gasthuis Heaven heet: heb je al een cursus ayurvedische massage gevolgd: ik kan niet wachten!!!
    Geniet lekker en veel plezier samen.
    Liefs van Ma en Pa.

• 31 Maart 2007 - 09:50

Herman Drosten:

debbie en dirk ook van harte van deze kanten hoop dat julie het dan ook erg naar jullie zin hebben de groetjes van deze kanten kijk uit he doeiii

• 31 Maart 2007 - 10:07

Martine:

Debbie, nog gefeliciteerrd met je verjaardag. Het is leuk om al die mooie belevenissen van jullie te lezen.
    Geniet er samen lekker van.
    Groetjes Martine
    p.s. In de buik is alles nog rustig!

• 01 April 2007 - 07:11

Sonja:

Wat fijn dat jullie zo genieten.
    Met ons gaat alles prima. Er zijn twee mensen aangenomen, een Jongen en een iets oudere vrouw. Eidelijk ee jongen erbij.
    Er is nog een nieuwtje van het lab. Nicole ten Have is zwanger. 8 Weken. Leuk HE!
    Veel plezier in Jaipur. Ik wacht met spanning op nog meer mooie verhalen over jullie reis.

Groetjes Sonja

• 01 April 2007 - 08:01

Josien & Ronnie:

Leuk om jullie belevenissen zo te lezen, je schrijft erg intersant debbie:d
    Veel plezier samen nog in india!!
    Heel veel liefst Josien& Ronnie

• 01 April 2007 - 16:40

Paula:

Hi Debb! I can not understand a word but that is what you told.But some reason I can not even see the photos...ho!!!Things are not so good at home at the moment but more in the email.Lots of love and hugs for both of you!!!!!!!

• 03 April 2007 - 05:51

Karin Ten Broek:

Eej Deb en Dik! Leuk om jullie verhalen te lezen, India rules!! Lijkt me zo gaaf om daar ook eens heen te gaan:-) Toffe foto's ook! Geniet maar lekker verder daar en vooral veel foto's maken hè! Dikke kus van Ka